Page 65 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF2: Beyin fırtınası yöntemini sözlü olarak yapmak yerine öğrencilerden fikirlerini
                               etiketlere yazmaları istenebilir. Herkes yazdıktan sonra etiketler tahtaya yapıştırı-
                               labilir ve öğretmen tarafından etiketler okunabilir.

                               SF3: Öğrenci gereksinimlerine göre ikili akran grupları oluşturularak beyin fırtına-
                               sının önce grup içerisinde yapılması sağlanabilir. Gruplar içerisindeki tartışmaların
                               sonuçları sınıfla paylaştırılabilir.
                               SF4:  Kavram  haritası  etkileşimli  tahta  kullanılarak  dijital  platformlar  üzerinden
                               oluşturulabilir. Görsel desteklerden faydalanılabilir.
                               ÜF1: Otobiyografi yazmakta zorlanan öğrencilerin önceden hazırlanan öz geçmiş
                               şablonlarını doldurmaları sağlanabilir. Bu şablonda “en sevdiğin yemek, en sevdi-
         Ürün
                               ğin kitap, yapmayı en sevdiğin şeyler” gibi kolaydan zora doğru, otobiyografi türü-
                               ne uygun yönlendirici sorular yer alabilir.
                               FÖOD1: Yazılan yazıları okumakta zorlanan öğrenciler, tahtayı rahat görebilecek-
         Fiziksel Öğrenme      leri bir konuma oturtulabilir. Uygun fiziksel şartlara sahip sınıflarda oturma düzeni
         Ortamı Düzenlemeleri
                               kümeler şeklinde ve/veya U şeklinde düzenlenerek oturma planı sağlanabilir.






















































                                                                                                         65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70