Page 65 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Beyin fırtınası yöntemini sözlü olarak yapmak yerine öğrencilerden fikirlerini
etiketlere yazmaları istenebilir. Herkes yazdıktan sonra etiketler tahtaya yapıştırı-
labilir ve öğretmen tarafından etiketler okunabilir.
SF3: Öğrenci gereksinimlerine göre ikili akran grupları oluşturularak beyin fırtına-
sının önce grup içerisinde yapılması sağlanabilir. Gruplar içerisindeki tartışmaların
sonuçları sınıfla paylaştırılabilir.
SF4: Kavram haritası etkileşimli tahta kullanılarak dijital platformlar üzerinden
oluşturulabilir. Görsel desteklerden faydalanılabilir.
ÜF1: Otobiyografi yazmakta zorlanan öğrencilerin önceden hazırlanan öz geçmiş
şablonlarını doldurmaları sağlanabilir. Bu şablonda “en sevdiğin yemek, en sevdi-
Ürün
ğin kitap, yapmayı en sevdiğin şeyler” gibi kolaydan zora doğru, otobiyografi türü-
ne uygun yönlendirici sorular yer alabilir.
FÖOD1: Yazılan yazıları okumakta zorlanan öğrenciler, tahtayı rahat görebilecek-
Fiziksel Öğrenme leri bir konuma oturtulabilir. Uygun fiziksel şartlara sahip sınıflarda oturma düzeni
Ortamı Düzenlemeleri
kümeler şeklinde ve/veya U şeklinde düzenlenerek oturma planı sağlanabilir.
65