Page 45 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 6

        3. TEMA: ANLAMIN YAPI TAŞLARI (OKUMA)
                               Metin Tahlili
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        Okuma
         Öğrenme Çıktıları     TDE2.1. “Anlamın Yapı Taşları” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönete-
                               bilme

                               TDE2.1. Okumayı Yönetebilme
                                 a) TDE2.1.1. İnceler ve görüş oluşturur.
                                  • Metni okumaya başlamadan önce okuma amacını belirler.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri          • Okumadan önce metnin içerik ve türüne yönelik tahminlerde bulunur.
                                 b) TDE2.1.2. Seçim yapar.
                                  • Okuyacağı metin için uygun okuma yöntem ve stratejisi seçer.

                                  • Seçtiği okuma stratejisi ile okumayı sürdürür.
                                 •  Okuma stratejilerini kullanır.
                                 •  Sesli, sessiz, tahmin ederek, grup hâlinde, soru sorarak, söz korosu, ezberleye-
                                   rek ve hızlı okuma gibi yöntem ve teknikleri kullanmaları sağlanır.
                                 •  Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
                                 •  Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı vb. hikâye unsur-
         Ön Koşul Beceriler/       ları üzerinde durulur.
         Temel Kabuller
                                 •  Metinle ilgili sorulara cevap verir.
                                 •  Metin içi ve dışı anlam ilişkileri kurar.
                                 •  Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
                                 a) Resim ve karikatürleri yorumlayarak bildirir.

                                 b) Haberi/bilgiyi görsel yorumcuların nasıl ilettikleri üzerinde durulur.
                               Okuma

         Tema Bazlı Öğrenci      •  Öğrenci okuma stratejilerini belirlemekte sorunlar yaşayabilir.
         İhtiyaçları             •  Öğrenci hikâyenin konusunu tahmin etmekte zorlanabilir.

                                 •  Öğrenci hikâyenin yapı unsurlarını belirlemekte sorunlar yaşayabilir.
         Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Okuma stratejilerini hatırlamayı ve seçmeyi kolaylaştırmak amacıyla, seçile-
                               bilecek okuma stratejilerinin özelliklerini maddeler hâlinde, basit formda gösteren
                               bir doküman öğrencilere yazılı hâlde verilebilir. Doküman okunması kolay olacak
         İçerik                biçimde etkileşimli tahtaya yansıtılabilir.
                               İF2: Kontrol listesindeki maddelerin sayısı öğrencilerin gereksinimlerine uygun şe-
                               kilde sınırlandırılabilir, azaltılabilir. Ayrıca kontrol listesi maddeleri çeşitli görseller-
                               le, emojilerle daha anlaşılır, basit hâle getirilebilir.




                                                                                                         45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50