Page 44 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Anadolu kültürünü anlatan bir belgeseli dinlerken/izlerken nelere dikkat etmek
gerektiğine yönelik bir kontrol listesinde bulunması gereken maddeler öğrencilerle
birlikte kararlaştırılır ve böylece kontrol listesi birlikte hazırlanır (Bu kontrol listesin-
de dinleme görevinin gerçekleştirmesine yönelik eylem planı oluşturmak, dinleme/
izlemeye odaklanma, ilişkilendirme, ön bilgilerle bağlantı kurma gibi ölçütlere yer
verilebilir.) (ÜF1).
Dinleme/izleme stratejilerine yönelik öğrencilerle birlikte hazırlanan kontrol listesi
öğrenciler tarafından doldurulur. Doldurulan listeler öğretmen tarafından değer-
lendirilir. Bu değerlendirme sonucunda öğrencilerin zayıf ve güçlü yönleri belirle-
Değerlendirme
nerek geri bildirim verilir. Bu yapıcı geri bildirimlerle performanslarına dair farkın-
dalık sağlanır ve her öğrencinin etkinlikteki performansında güçlü yönleri ön plana
çıkarılarak motivasyonu desteklenir.
Farklı duyusal girdi seçenekleri sağlayın:
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyük-
lüğü şekil zemin ayrımı vb.)
• İşitsel bilgilere alternatif olarak metin ve video sağlayan seçenekler
• Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler
Kullanılan Evrensel Dil ve semboller için seçenekler sağlayın
Tasarım Ögeleri
• Kelime ve sembolleri (ikon görseller vb.) tanımlayan seçenekler
Fiziksel eylem için seçenekler sağlayın
• Araçlara ve yardımcı teknolojilere erişim seçenekleri
İlgi çekmek için seçenekler sağlayın
• Bireyselliği ve özerkliği artıran seçenekler
44