Page 35 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 4
2. TEMA: ANLAM ARAYIŞI (KONUŞMA)
Edebiyat Atölyesi
Konuşma
TDE3.1. Konusunu ana düşünce etrafında detaylandırdığı akıcı bir konuşma süre-
Etkinliğe
Dönüştürülecek cini yönetebilme
Öğrenme Çıktıları TDE3.2. Konusunu ana düşünce etrafında detaylandırdığı konuşma içeriğini oluş-
turabilme
TDE3.3. Konusunu ana fikir etrafında detaylandırdığı konuşmasında kural uygu-
layabilme
TDE3.1. Konuşmayı Yönetebilme
a) TDE3.1.1. Seçim yapar.
• Konuşmasının özelliklerini (Hazırlıklı/hazırlıksız, süre, hedef kitle) belirler. Ko-
nuşma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
b) TDE3.1.2. İlişkiyi sürdürür.
• Konuşma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.
TDE3.2. İçerik Oluşturabilme
a) TDE3.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
• Konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kurar.
c) TDE3.2.3. Karşılaştırır.
• Planını oluştururken karşılaştırma içeren iletiler oluşturur.
Basamaklandırılmış d) TDE3.2.5. Yeniden ifade eder.
Bilgi Birimleri
(Öğrenme Çıktıları Alt • Konuşmasının türüne göre bilgileri toplar (Hazırlıklı konuşmada bilgi toplar, ha-
Alanlar) zırlıksız konuşmada not alır.).
• Söz varlığını kullanarak konuşmasının içeriğini düzenler.
e) TDE3.2.6. Tepki verir.
• Konuşmasını planlarken dil işlevlerini kullanır.
f) TDE3.2.7. Sesle anlam oluşturur.
• Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanacağını göz önünde bulun-
durur.
• Konuşmasını, diksiyon ve telaffuzu etkin bir şekilde kullanacak şekilde planlar.
ğ) TDE3.2.9. Sunar.
• Yapacağı konuşmanın plan taslağını sunar.
• Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
TDE3.3. Kural Uygulayabilme.
35