Page 35 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35

Türk Dili ve Edebiyatı

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 4

        2. TEMA: ANLAM ARAYIŞI (KONUŞMA)
                               Edebiyat Atölyesi
                               Konuşma

                               TDE3.1. Konusunu ana düşünce etrafında detaylandırdığı akıcı bir konuşma süre-
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        cini yönetebilme
         Öğrenme Çıktıları     TDE3.2. Konusunu ana düşünce etrafında detaylandırdığı konuşma içeriğini oluş-
                               turabilme

                               TDE3.3. Konusunu ana fikir etrafında detaylandırdığı konuşmasında kural uygu-
                               layabilme

                               TDE3.1. Konuşmayı Yönetebilme
                                 a) TDE3.1.1. Seçim yapar.
                                 •  Konuşmasının özelliklerini (Hazırlıklı/hazırlıksız, süre, hedef kitle) belirler. Ko-
                                   nuşma, tür ve yöntem stratejisini belirler.
                                 b) TDE3.1.2. İlişkiyi sürdürür.
                                 •  Konuşma amacına uygun seçtiği stratejiyi yapılandırır.

                               TDE3.2. İçerik Oluşturabilme
                                 a) TDE3.2.1. Ön bilgilerle bağlantı kurar.
                                 •  Konuşmasında belirlenen amaca yönelik ön bilgileriyle bağlantı kurar.

                                c)  TDE3.2.3. Karşılaştırır.
                                 •  Planını oluştururken karşılaştırma içeren iletiler oluşturur.
         Basamaklandırılmış      d) TDE3.2.5. Yeniden ifade eder.
         Bilgi Birimleri
         (Öğrenme Çıktıları Alt     •  Konuşmasının türüne göre bilgileri toplar (Hazırlıklı konuşmada bilgi toplar, ha-
         Alanlar)                  zırlıksız konuşmada not alır.).
                                 •  Söz varlığını kullanarak konuşmasının içeriğini düzenler.
                                 e) TDE3.2.6. Tepki verir.
                                 •  Konuşmasını planlarken dil işlevlerini kullanır.

                                 f) TDE3.2.7. Sesle anlam oluşturur.
                                 •  Konuşmasında beden dilini doğru bir şekilde kullanacağını göz önünde bulun-
                                   durur.
                                 •  Konuşmasını, diksiyon ve telaffuzu etkin bir şekilde kullanacak şekilde planlar.
                                 ğ) TDE3.2.9. Sunar.

                                 •  Yapacağı konuşmanın plan taslağını sunar.
                                 •  Aldığı geri bildirimler ile plan taslağına son şeklini verir.
                               TDE3.3. Kural Uygulayabilme.





                                                                                                         35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40