Page 24 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Daha sonra öğretmen tarafından öğrencilere etkileşimli tahtadan EBA ’da
                                     yer alan mülakat türünün özelliklerini anlatan ilk konu anlatım videosu açılır
                                     (örneğin; EBA’dan” Mülakat 1” videosu) (İF1). Video izletme öncesinde öğ-
                                     rencilerin etkinliği takip edebilmeleri için oturma düzeni ayarlanır (FÖOD1).
                                     Video izledikten sonra beyin fırtınası tekniği ile verilen cevapları, öğretmen
                                     ve öğrenciler birlikte değerlendirir. Mülakat türü ile ilgili yazılan fikirler ara-
                                     sından doğru olanlar, gönüllü öğrenciler tarafından seçilerek yuvarlak içine
                                     alınır (İF2). Öğretmen mülakat ile ilgili bilgileri öğrencilerden gelen cevaplar
                                     doğrultusunda tekrar sözel olarak özetler (SF3).
                                     Bir sanatçıyla yapılmış mülakat videosu (örneğin EBA Bilgi 2 Cumhuriyet Dö-
                                     nemi Mülakat) izlenmeden önce öğretmen tarafından mülakatın özellikleri
                                     ile ilgili önceden hazırlanmış kontrol listesi öğrencilere dağıtılır (İF3) (Kontrol
                                     listesinde; öğrencilerin izlemeye hazırlık yapması, önceki bilgilerini kullanma-
                                     sı, izleme öncesi sorular oluşturması, tahminde bulunması, amaç belirlemesi
                                     ve izlerken hangi yöntemi kullanacağına karar vermesi gibi ölçütler yer alma-
                                     lıdır.). Ardından etkileşimli tahtadan bir sanatçıyla yapılmış mülakat videosu
                                     açılır (örneğin EBA Bilgi 2 Cumhuriyet Dönemi Mülakat). Video başlatılma-
                                     dan önce videonun adından hareketle öğrencilerden mülakatın konusunun
                                     ne olabileceğine dair yorum yapmaları istenir (SF4). Öğrencilere düşünme-
                                     leri için kısa bir süre tanınır. Süre bittikten sonra öğrencilerden cevaplar alınır
                                     ve tahtaya yazılır. Öğretmen cevapları değerlendirerek öğrencilere izleye-
                                     cekleri mülakatın konusu ile ilgili açıklamada bulunur.
                                     Öğretmen mülakatı dinleme/izleme çalışması sırasında öğrencilere kontrol
                                     listelerini tanıtarak bu listede uygun işaretlemeleri yapacaklarını söyler. Ar-
                                     dından bir sanatçıyla yapılmış mülakat (örneğin EBA’dan Mülakat 2 videosu)
                                     sınıfta dinletilir/izletilir. Dinleme/izlemeden sonra öğrenciler gruplara ayrılır
                                     (düşün-eşleş-paylaş). Öğrenciler videoyu izlerken kontrol listelerini bireysel
                                     olarak  doldurur  (SF5).  Ardından  edindikleri  bilgileri  takım  arkadaşı  (sıra
                                     arkadaşı) ile karşılaştırarak birbirleriyle paylaşırlar. Grup olarak edindikleri
                                     bilgileri sınıfla paylaşırlar (ÜF1). Kontrol listeleri öğretmen tarafından top-
                                     lanarak değerlendirilir. Öğretmen mülakat türünün özellikleri ve edebiyatın
                                     gerçeklikle ilişkisi hakkında açıklamalarını yaparak dersi sonlandırır (İF4).
                                     Öğretmen, öğrencilerin doldurduğu kontrol listelerini toplayıp kontrol ede-
                                     rek, öğrencinin performansını fark ettirici yapıcı geri bildirimlerde bulunur.
                                     Öğrencilerden  bireysel  veya  arkadaşıyla  eşleşerek  birlikte  yapabileceği,
                                     aşağıdaki okul dışı performans görevlerinden birini seçmeleri istenir (ÜF2):
                                     Mülakatın özelliklerini gösteren bir kavram haritası yapınız.
         Değerlendirme
                                     Dinlediğiniz bir mülakatı yazılı metne dönüştürünüz.
                                     Dinleme stratejilerinin özelliklerini öğretici bir eşleştirme oyunu hazırlayınız.
                                     İyi bir dinleyicinin özelliklerini anlatan bir şarkı yapınız.
                                     Türk edebiyatı yazarlarından biriyle yapılmış bir mülakatın canlandırmasını
                                     yapınız.







    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29