Page 22 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22

Türk Dili ve Edebiyatı

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               İF3: Kontrol listesi büyük puntolu, okunaklı renk tonları kullanılarak oluşturulabilir.
                               Kontrol listesini doldurmakta zorlanacak öğrenci için resim ve emojilerle cevapla-
                               ması kolaylaştırılabilir.

                               İF4: Sözel olarak yapılan açıklamaları takip etmekte zorlanan öğrenciler için konu,
                               görsel  destekli  bir  kavram  haritası  şeklinde  özetlenmiş  hâlde  basılı  dağıtılabilir
                               veya kavram haritasının görüntüsü etkileşimli tahtada açılabilir.
                               SF1: Beyin fırtınasına katılmakta zorlanan öğrenciler için sınıfta ikili öğrenci grup-
                               ları oluşturulabilir. İkili grup hâlinde beyin fırtınası yapmaları istenir. Grup içerisinde
                               tartışıldıktan sonra grup olarak sınıf içinde paylaşılabilir.

                               SF2: Öğrenciler sınıf içerisinde fikirlerini belirtirken ve tahtaya yazarken çekinebi-
                               leceği için öğrencilere 3-4 dakika süre verilip fikirlerini etiketlere yazmaları istene-
                               bilir. Belirlenen sürenin sonunda tüm öğrencilerin etiketlerini tahtaya yapıştırmaları
                               istenebilir.
                               SF3: Sözel olarak yapılan özetlemeyi takip etmekte ve hatırlama sürecinde zorla-
                               nan öğrenciler için konunun yazılı hâlde özet tablosu veya sayfası dağıtılabilir ve/
         Süreç
                               veya etkileşimli tahtaya yansıtılabilir.
                               SF4: Bireysel olarak cevap vermekte zorlanan öğrenciler düşünülerek sınıfta 4-5
                               kişilik düşünme grupları oluşturulabilir. Bu gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı
                               olan öğrencilerle onlara destek olabilecek öğrencilerin aynı grupta yer almasına
                               dikkat edilebilir. Grup sayısı ve gruplardaki kişi sayıları, öğrencilerin seviyesine ve
                               ihtiyaçlarına göre artırılıp azaltılabilir. Gruplardaki tartışmalar bittikten sonra grup
                               adına bir öğrenci cevapları aktarabilir.
                               SF5: Kontrol listesini doldurmakta zorlanan öğrenciler için video ikinci kez izletile-
                               bilir.
                               ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere hatırlatıcı sorular sorarak cevap vermeleri
                               kolaylaştırılabilir.
         Ürün                  ÜF2: Öğrenciler ödevlerini bireysel yapmak yerine grup çalışması şeklinde yapa-
                               bilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin onlara destek olabilecek akranlarıyla aynı
                               grupta olması sağlanabilir.
                               FÖOD1:  Etkileşimli  tahtada  açılan  etkinliği  dikkat  sorunu  yaşayan  öğrencilerin
         Fiziksel Öğrenme      daha rahat takip edebilecekleri, işitme sorunu yaşayan öğrencilerin daha iyi duya-
         Ortam Düzenlemeleri   bilecekleri, görme güçlüğü yaşayan öğrencilerin daha iyi görebilecekleri bir konu-
                               ma oturmaları sağlanabilir.






















    22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27