Page 22 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22
Türk Dili ve Edebiyatı
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF3: Kontrol listesi büyük puntolu, okunaklı renk tonları kullanılarak oluşturulabilir.
Kontrol listesini doldurmakta zorlanacak öğrenci için resim ve emojilerle cevapla-
ması kolaylaştırılabilir.
İF4: Sözel olarak yapılan açıklamaları takip etmekte zorlanan öğrenciler için konu,
görsel destekli bir kavram haritası şeklinde özetlenmiş hâlde basılı dağıtılabilir
veya kavram haritasının görüntüsü etkileşimli tahtada açılabilir.
SF1: Beyin fırtınasına katılmakta zorlanan öğrenciler için sınıfta ikili öğrenci grup-
ları oluşturulabilir. İkili grup hâlinde beyin fırtınası yapmaları istenir. Grup içerisinde
tartışıldıktan sonra grup olarak sınıf içinde paylaşılabilir.
SF2: Öğrenciler sınıf içerisinde fikirlerini belirtirken ve tahtaya yazarken çekinebi-
leceği için öğrencilere 3-4 dakika süre verilip fikirlerini etiketlere yazmaları istene-
bilir. Belirlenen sürenin sonunda tüm öğrencilerin etiketlerini tahtaya yapıştırmaları
istenebilir.
SF3: Sözel olarak yapılan özetlemeyi takip etmekte ve hatırlama sürecinde zorla-
nan öğrenciler için konunun yazılı hâlde özet tablosu veya sayfası dağıtılabilir ve/
Süreç
veya etkileşimli tahtaya yansıtılabilir.
SF4: Bireysel olarak cevap vermekte zorlanan öğrenciler düşünülerek sınıfta 4-5
kişilik düşünme grupları oluşturulabilir. Bu gruplar oluşturulurken desteğe ihtiyacı
olan öğrencilerle onlara destek olabilecek öğrencilerin aynı grupta yer almasına
dikkat edilebilir. Grup sayısı ve gruplardaki kişi sayıları, öğrencilerin seviyesine ve
ihtiyaçlarına göre artırılıp azaltılabilir. Gruplardaki tartışmalar bittikten sonra grup
adına bir öğrenci cevapları aktarabilir.
SF5: Kontrol listesini doldurmakta zorlanan öğrenciler için video ikinci kez izletile-
bilir.
ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere hatırlatıcı sorular sorarak cevap vermeleri
kolaylaştırılabilir.
Ürün ÜF2: Öğrenciler ödevlerini bireysel yapmak yerine grup çalışması şeklinde yapa-
bilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin onlara destek olabilecek akranlarıyla aynı
grupta olması sağlanabilir.
FÖOD1: Etkileşimli tahtada açılan etkinliği dikkat sorunu yaşayan öğrencilerin
Fiziksel Öğrenme daha rahat takip edebilecekleri, işitme sorunu yaşayan öğrencilerin daha iyi duya-
Ortam Düzenlemeleri bilecekleri, görme güçlüğü yaşayan öğrencilerin daha iyi görebilecekleri bir konu-
ma oturmaları sağlanabilir.
22