Page 17 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 17

Türk Dili ve Edebiyatı


                                                              FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI

        ETKİNLİK TABLOLARININ YAPISINA AİT KILAVUZ





                                       Programın temel ögelerinden biri
                                       olan dersin hedefleri, Türkiye Yüzyılı
                                       Maarif Modeli’ne göre hazırlanan
       Bu bölüm, öğrenme çıktılarının   öğretim programlarında ‘’öğrenme
       gerçekleştirilmesi için gereken bilgi   çıktıları’’ olarak ifade edilmektedir.
       birimlerinin sıralı ve mantıksal bir   Öğrenme çıktıları, öğretim program-
       şekilde düzenlenmesini içerir. Bu   larının genel amaçları ve ilgili dersin
       yaklaşım, öğrencilerin karmaşık bilgi   öğretim programının özel amaçları
       ve becerileri daha küçük, yönetilebi-  ile tutarlı bir şekilde belirlenmiştir.
       lir parçalara ayırarak öğrenmelerini
       kolaylaştırır.


       Öğrencilerin ünite/tema/ öğrenme
       alanı ile ilgili ihtiyaç duyacağı ön
       öğrenmeler, öğretim programların-
       da temel kabuller olarak ifade
       edilmektedir. Öğrencilerin bildiği
       kabul edilen öğrenmeleri kapsayan
       temel kabuller,  öğretime hazırlık
       sürecinin gözlenebilir ve ölçülebilir
       bir aşamasını oluşturmaktadır.

       Belirlenen tema çerçevesinde
       öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını ve
       öğrenme süreçlerini desteklemek
       için gerekli olan özel düzenlemeleri
       kapsar. Öğrencilerin farklı öğrenme
       stilleri, hızları ve ihtiyaçları göz
       önünde bulundurularak öğretim
       süreci kişiselleştirilir. Bu, her öğrenci-
       nin kendi potansiyelini en üst düzeye
       çıkarmasını sağlar.



       İçerik, Sınıfta nelerin öğrenileceğidir.
       Öğrencilerin ön bilgileri, ilgileri ve
       performansları doğrultusunda öğre-
       nilecek içerik farklılaştırılabilir. Öğre-
       tim materyalleri, öğrencilerin farklı
       ilgi alanlarına ve öğrenme stillerine
       hitap edecek şekilde düzenlenir.



       Süreç içeriğin nasıl öğretileceğidir.
       Tüm öğrencilerin sunulan öğretim-
       den eşit düzeyde yararlanmaları
       için öğretim düzenlemelerinde,
       yöntemlerinde, tekniklerinde ve
       süresinde uyarlamalara gidilebilir.


       Ürün; öğrencilerin neyi ne kadar
       öğrendiğidir, öğrenmenin sonucudur.


       Öğrenme sürecinin gerçekleştiği
       fiziksel veya dijital ortamlar düzenle-
       nir. Öğrenme ortamları, öğrencilerin
       rahat ve güvenli bir şekilde öğrenme-
       lerini sağlamak için düzenlenir.


                                                                                                         17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22