Page 13 - Türk Dili ve Edebiyatı Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 13
Türk Dili ve Edebiyatı
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ses tonu kullanmalıdır. Sınıf yönetimi, öğretmenin tutkusuna ve dersi sunum şekline bağlı olarak değişebilir;
coşkulu öğretmenler genellikle daha başarılı sınıf yönetimi sergiler. Pozitif bir sınıf atmosferi oluşturmak için öğ-
retmenlerin sınıfa olumlu duygularla girmeleri ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurmaları gereklidir. Öğretmenler,
gerektiğinde seslerini yükseltmek yerine pozitif ve yapıcı geribildirimle sınıf içi disiplini sağlamaya çalışmalıdır.
Öğretmenlerin dersi sunuş biçimleri, öğrenciler tarafından sınıfın genel atmosferini belirleyen en önemli faktör-
dür ve bu, öğrencilerin derslere olan katılımını doğrudan etkiler.
Ders Sonunda Yapılması Gereken Düzenlemeler
Ödev
Dersi plana
uygun olarak Dersin özetini Bir sonraki Ödevleri açık verilirken
ve zamanında yapma ders ile ilgili ve anlaşılır bireysel
ifade etme
bilgi verme
farkları
bitirme
dikkate alma
OLUMLU SINIF İKLİMİ OLUŞTURMAK İÇİN ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
Olumlu sınıf iklimi, öğrencilerin öğretmenleri ve öğrenme süreciyle sağlıklı etkileşim kurdukları bir ortamı ta-
nımlar ve bu, eğitim sürecinin yanı sıra öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimine de destek olur.
Böyle bir ortamda öğrenciler, derslere yüksek bir motivasyon gösterir ve öğrenme sürecine olumlu bir yaklaşım
sergiler. Bu durum da öğretimin genel verimliliğini artırır. Öğretmenler için olumlu bir sınıf atmosferi yaratma
önerileri bu bağlamda sunulmuştur.
Açık ve Net Gelişime Açık Sonuçlara Öğretim
Beklentiler Olma Dayalı Disiplin Yöntemlerini
Belirleme Uygulama Çeşitlendirme
Olumlu Sınıf Iklimi Oluşturmak için
Öğretmenlere Öneriler
Olumlu
Esnek ve
İlişkiler Kurma Davranışları Planlı Olma
Uyumlu Olma
Destekleme
Öğretmenler, öğrencilerle güçlü ve pozitif ilişkiler kurarak, saygılı ve işbirlikçi bir sınıf atmosferi yaratmalıdır. Açık-
ça tanımlanmış sınıf kuralları ve beklentileri ile öğrencilerin ne yapmaları gerektiğini netleştirerek disiplin süreçlerini
tutarlı bir şekilde uygulamalıdırlar. Ders planlamalarını önceden yapmak, çeşitli öğretim teknikleri kullanarak farklı
öğrenme stillerine hitap etmek ve ders materyallerini etkili kullanmak önemlidir. Pozitif davranışları teşvik etmek için
övgü ve takdir gibi yöntemler kullanarak öğrenci motivasyonunu artırmalı, olumsuz davranışlara karşı adil ve mantık-
lı yaptırımlarla yaklaşmalıdırlar. Öğretmenler, planlarını gerektiğinde esnek bir şekilde uyarlamalı ve sürekli gelişim
içinde olmalıdır. Eğitim süreçlerinde başarılı bir sınıf yönetimi için, öğretmenlerin kendi deneyimlerinden öğrenmeleri
ve profesyonel gelişim fırsatlarını değerlendirmeleri gerekmektedir. Bu çabalar, her öğrencinin eğitim potansiyelini
en iyi şekilde kullanmasına yardımcı olur ve her öğrencinin başarıya ulaşabileceği bir ortamın temelini atar.
13