Page 108 - DESEN 11
P. 108

2. ÜNİTE                                                                                                                                                                    DESEN ÇALIŞMALARINDA FİGÜR-MEKÂN



               “SANATÇILARIN ESERLERİNDEKİ FİGÜR-MEKÂN İLİŞKİSİNİ ÇÖZÜMLEME”
                                 UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
          YÖNERGE: “Sanatçıların Eserlerindeki Figür-Mekân İlişkisini Çözümleme” uygulamasında göz-
          lenmesi gereken beceriler, aşağıda ÖLÇÜTLER sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün kar-
          şısına, gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                         ÖLÇÜTLER                                     EVET   HAYIR


            1. Analizini yapacağı sanatçıyı ve eserini belirledi.


            2. Eserde yer alan figür sayısını tespit etti.


            3. Figürün mekân içinde kapladığı alanı tespit etti.


            4. Figürün mekân içindeki konumunu tespit etti.


            5. Eserde konunun geçtiği mekânı (açık, kapalı) tespit etti.


            6. Eserin figürü mekân bağlamında boşluk-doluluğu (espas-mas) tespit etti.



            7. İnsan figürünün diğer nesnelerle ilişkilendirilmesini eser üzerinde gösterdi.


            8. Eserde insan figürünün konu ile nasıl ilişkilendirildiğini açıkladı.


            9. Vurgunun mekân mı, figür mü üzerinde yoğunlaştığını tespit etti.


           10. Ufuk çizgisine göre mekân ve figür perspektifini inceledi.


           11. Uzun-kısa, ince-kalın, sık-seyrek, yatay-dikey unsurları şekil zemin
               düzenlemesi açısından inceledi.


           12. Eserdeki yatay, dikey ve diyagonal hareketleri figür-mekân açısından
               inceledi.


           13. Eseri birlik-bütünlük açısından inceleyip çözümledi.



           14. Eserdeki figür-mekân ilişkisinin kompozisyona etkisini açıklayarak eser
               çözümlemesini tamamladı.


          DEĞERLENDİRME: Çalışmalarınızı verimli şekilde sürdürebilmeniz için “Hayır” seçeneklerini işaret-
          lediğiniz becerilerin yer aldığı ölçütleri tekrar ediniz. Eksikliklerinizi araştırarak ya da öğretmeninizden
          yardım alarak tamamlayınız. Bütün cevaplarınız “Evet” ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.



          106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113