Page 109 - DESEN 11
P. 109

2. ÜNİTE                                                              DESEN ÇALIŞMALARINDA FİGÜR-MEKÂN



                  “SANATÇILARIN ESERLERİNDEKİ FİGÜR-MEKÂN İLİŞKİSİNİ ÇÖZÜMLEME“
                                    UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU

             YÖNERGE: “Sanatçıların Eserlerindeki Figür-Mekân İlişkisini Çözümleme” uygulaması ile ilgili
             gözlenmesi gereken beceriler aşağıda ÖLÇÜTLER sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün
             karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                            ÖLÇÜTLER                                   1   2  3  4   5
                  1. Desen çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.

                  2. Sanatçı desenlerinden figür-mekân ilişkisi ile ilgili kaynak taraması
               BAŞLANGIÇ  3. Figür-mekân ilişkisi ile sanatçı desenlerinin görsellerini temin etmiş.
                     yapmış.



                  4. Figür-mekân ilişkisi bağlamında bulduğu sanatçı deseninin
                     çözümlemesini yapmış.
                  5. Çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
                  6. Resim kağıdına rahat çizgiler kullanarak kopya çalışmasının geometrik
                     kurgusunu çizmiş.
               UYGULAMA  7. Kopya çalışmanın geometrik kurgusunu resim kâğıdı yüzeyinde

                     belirginleştirdi.
                  8. Kopya çalışmanın çiziminde açık, orta ve koyu çizgi değerleri yerli
                     yerinde kullanmış.

                  9. Kopya çalıştığı desende kullanılan çizgi değerleriyle çalışmayı
                     tamamlamış.
                 10. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asmış.

                 11. Çalışmasını yaparken karşılaştığı zor ve kolay yanları, adalet, öz
                     denetim ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
               SONUÇ  12. Pekiştirme amaçlı farklı görsellerin çizimini yapmış.


                 13. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.
                 14. Çalışmayı amacına uygun dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.

                 15. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                      TABLO PUANI

             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli
             düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.

             Ölçek Puanını 100’lük sisteme dönüştürme: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir kriter
             için 5’tir. Tabloda toplam 15 ölçme kriteri vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan
             15x5=75’tir.
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / 75 ] formülü uygulanır.



                                                                                                    107
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114