Page 110 - DESEN 11
P. 110

2. ÜNİTE                                                                                                                                                                    DESEN ÇALIŞMALARINDA FİGÜR-MEKÂN



                DESEN ÇALIŞMALARINDA FİGÜR-MEKÂN İLİŞKİSİNİ KULLANARAK ESKİZ
                         ÇALIŞMALARI UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU

          YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Figür-Mekân İlişkisini Kullanarak Eskiz Çalışmaları“ uygula-
          ması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda ÖLÇÜTLER sütununda listelenmiştir. Gözlediği-
          niz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                         ÖLÇÜTLER                                   1   2  3   4  5
               1. Desen çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.
            BAŞLANGIÇ  2. Figür-mekân ilişkisi ile ilgili görsel kaynak taraması yapmış.



               3. Açık, kapalı, açıktan kapalıya, kapalıdan açığa doğru olan mekânlarda
                   tek, iki ve çok figürü farklı açılardan gözlemlemiş.
               4. Açık, kapalı, açıktan kapalıya, kapalıdan açığa doğru olan mekânlarda
                   çizim pozisyonu almış.

               5. Açık, kapalı, açıktan kapalıya, kapalıdan açığa doğru olan mekânların
                   eskizini yapmış.
            UYGULAMA  6. Eskizlerinde tek, iki ve çok figür çizimi yapmış.


               7. Açık, kapalı, açıktan kapalıya, kapalıdan açığa doğru olan mekânların
                   içinde tek, iki ve çok figür eskizini yapmış.

               8. Eskizlerinde çizgi perspektifine dikkat etmiş.

               9. Eskizlerinde hafif ve rahat çizgiler kullanmış.

              10. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asmış.

              11. Çalışmasını yaparken karşılaştığı zor ve kolay yanları, adalet, öz
                   denetim ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
            SONUÇ  12. Pekiştirme amaçlı eskiz çizimlerinde mekân ve figür çeşitlerini arttırmış.


              13. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.

              14. Çalışmayı amacına uygun dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.

              15. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                   TABLO PUANI

          DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli
          düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.

          Ölçek Puanını 100’lük sisteme dönüştürme: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir kriter
          için 5’tir. Tabloda toplam 15 ölçme kriteri vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan
          15x5=75’tir.
          PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / 75 ] formülü uygulanır.



          108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115