Page 111 - DESEN 11
P. 111

2. ÜNİTE                                                              DESEN ÇALIŞMALARINDA FİGÜR-MEKÂN



                    DESEN ÇALIŞMALARINDA HAZIRLADIĞI ESKİZLERLE ÖZGÜN ÇALIŞMA
                                    UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU

             YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Hazırladığı Eskizlerle Özgün Çalışma” uygulaması ile ilgili
             gözlenmesi gereken beceriler aşağıda ÖLÇÜTLER sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün
             karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                            ÖLÇÜTLER                                   1   2  3  4   5
                  1. Desen çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.
               BAŞLANGIÇ  2. Figür-mekân ilişkisi ile ilgili eskiz çalışmaları yapmış.


                  3. Figür-mekân ilişkisi ile ilgili eskiz çalışmalarından tamamlamak üzere
                     eskizler seçmiş.
                  4. Çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.

                  5. Resim kağıdına eskiz çalışmasından faydalanarak rahat çizgiler
                     kullanarak kurgusunu oluşturmuş.
                  6. Resim kağıdına eskiz çalışmasından faydalanarak mekânı uygun
               UYGULAMA  7. Resim kağıdına eskiz çalışmasından faydalanarak figür/figürleri uygun
                     değerde çizgilerle çizmiş.


                     değerde çizgilerle belirginleştirmiş.
                  8. Figür-mekân ilişkisine ait özgün çalışmasındaki çiziminde açık, orta ve
                     koyu çizgi değerleri kullanmış.

                  9. Figür-mekân ilişkisine ait özgün çalışmasını sanatın öge ve ilkelerini
                     dikkate alarak tamamlamış.

                 10. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asmış.
                 11. Çalışmasını yaparken karşılaştığı zor ve kolay yanları, adalet, öz
                     denetim ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
               SONUÇ  12. Pekiştirme amaçlı farklı görsellerin çizimini yapmış.


                 13. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.
                 14. Çalışmayı amacına uygun dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.

                 15. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                      TABLO PUANI

             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli
             düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.

             Ölçek Puanını 100’lük sisteme dönüştürme: Tablodan alınabilecek en yüksek
             puan, her bir kriter için 5’tir. Tabloda toplam 15 ölçme kriteri vardır. Dolayısı ile
             tablodan alınabilecek en yüksek puan
             15x5=75’tir.
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / 75 ] formülü uygulanır.



                                                                                                    109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116