Page 227 - DESEN 9
P. 227

6. ÜNİTE                                                               ANTİK MODELDEN DESEN ÇALIŞMALARI



                 18. Çalışma ortamı temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                      TABLO PUANI

             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
             yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
             etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.


             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 18 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (18x5=90) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.






                    DESEN ÇALIŞMALARINDA TORSUN GEOMETRİK YAPISI UYGULAMASI
                                            DEĞERLENDİRME FORMU
             YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Torsun Geometrik Yapısı” uygulaması ile ilgili gözlenmesi
             gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına
             beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                                                                       1   2  3   4  5
                                            ÖLÇÜTLER

                  1. 35X50 cm ölçülerinde resim kâğıdını ve kalemlerini hazırlamış.
               BAŞLANGIÇ  2. Çizime başlamadan önce oturulan yerden torsun yapısını incelemiş.


                  3. Vizör kullanarak uygun bir görünüş açısı belirlemiş.
                  4. Torsun genel biçiminin neye benzediğini en basit geometrik biçimleri
                      düşünerek zihninde oluşturmuş.
                  5. Torsun temel formunun dikey bir dikdörtgen olmasından faydalanarak,
                      gövde bölümlerine ait aks çizgilerinin nerelerden geçtiğini serbest
                      çizgiler kullanarak kâğıt yüzeyinde belirlemiş.

                  6. Kalemle ölçü alma tekniğini kullanarak torsa ait dikdörtgenin eni ve
                      boyu arasındaki oranı tespit etmiş.
               UYGULAMA  7. Aks çizgilerine göre torsun genel hatları ile iç formlarını belirlemiş.


                  8. Oranlarına dikkat edilerek torsun karakteristik yapısını belirginleştirmiş.
                  9. Işığın geliş yönüne göre açık-orta-koyu değerde çizgilerle çiziminizi
                      detaylandırarak üç boyutlu bir görünüş elde etmiş.
                 10. Tamamladığı çalışmalarını atölyedeki panoya asarak desen
                      çalışmalarında tors çizimi uygulamasını sanatın öge ve ilkelerine göre
                      arkadaşlarıyla değerlendirmiş.



                                                                                                    225
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232