Page 227 - DESEN 9
P. 227
6. ÜNİTE ANTİK MODELDEN DESEN ÇALIŞMALARI
18. Çalışma ortamı temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
TABLO PUANI
DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 18 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
puan (18x5=90) yöntemiyle bulunur.
Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.
DESEN ÇALIŞMALARINDA TORSUN GEOMETRİK YAPISI UYGULAMASI
DEĞERLENDİRME FORMU
YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Torsun Geometrik Yapısı” uygulaması ile ilgili gözlenmesi
gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına
beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
1 2 3 4 5
ÖLÇÜTLER
1. 35X50 cm ölçülerinde resim kâğıdını ve kalemlerini hazırlamış.
BAŞLANGIÇ 2. Çizime başlamadan önce oturulan yerden torsun yapısını incelemiş.
3. Vizör kullanarak uygun bir görünüş açısı belirlemiş.
4. Torsun genel biçiminin neye benzediğini en basit geometrik biçimleri
düşünerek zihninde oluşturmuş.
5. Torsun temel formunun dikey bir dikdörtgen olmasından faydalanarak,
gövde bölümlerine ait aks çizgilerinin nerelerden geçtiğini serbest
çizgiler kullanarak kâğıt yüzeyinde belirlemiş.
6. Kalemle ölçü alma tekniğini kullanarak torsa ait dikdörtgenin eni ve
boyu arasındaki oranı tespit etmiş.
UYGULAMA 7. Aks çizgilerine göre torsun genel hatları ile iç formlarını belirlemiş.
8. Oranlarına dikkat edilerek torsun karakteristik yapısını belirginleştirmiş.
9. Işığın geliş yönüne göre açık-orta-koyu değerde çizgilerle çiziminizi
detaylandırarak üç boyutlu bir görünüş elde etmiş.
10. Tamamladığı çalışmalarını atölyedeki panoya asarak desen
çalışmalarında tors çizimi uygulamasını sanatın öge ve ilkelerine göre
arkadaşlarıyla değerlendirmiş.
225