Page 104 - GRAFİK TASARIM 11
P. 104

Temel Kavramlar
            Marka                         4.2    Kurumsal Kimliğe Giriş
            Logo
            Logotype
            Amblem
            Font                                 Hazırlık Çalışmaları
                                                 1.  İlgi alanınızla ilgili markaları araştırınız. Bu markala-
                                                     rın görsellerinden bir dosya oluşturup sınıfa getiriniz.
                                                 2.  Sanatsal etkinlikler yapan kurumları araştırarak mar-
                                                     ka imajlarını dosyalayıp sınıfa getiriniz.
                                                 3.  Çevrenizde gördüğünüz markaların en dikkat çekici
                                                     olanları hangileridir? Bunlara ait görselleri dosyalaya-
                                                     rak sınıfa getiriniz.



                                            Kurumsal Kimliğin Belirleyici Ögesi: Marka
                                            Marka; ürün ve hizmetleri tanımlamayı ve rakiplerinden ayrıştır-
                                            mayı amaçlayan bir isim, terim, işaret, sembol veya tasarımdır.
                                            Ürün; kendisine değer katan en önemli unsur olan marka aracılı-
                                            ğıyla imaj, prestij, statü gibi soyut ve sembolik anlamlar kazanır.
                                            Markanın; tanımlama, hatırlatma, tanıtma ve ürün hakkında bilgi
                                            verme gibi işlevleri vardır.
                                            Çağdaş anlamda marka adının kullanımına 19. yüzyıl sonların-
                                            da  rastlanmaktadır.  Sanayi  Devrimi’nden  sonra  reklamcılık  ve
                                            pazarlama yöntemlerinin gelişmesiyle ürünlerin iyi bir marka ile
                                            pazara sunulması değer kazanmıştır. Markanın günümüze kadar
                                            önemini artırması, değişen rekabet ve tüketim fazlalığının bir so-
                                            nucudur.
                                            Günümüzde marka, “Nesne hakkında bilgi vermek için o nesne
                                            ile ilgili pek çok şeyi kapsayan etiket” olarak açıklanabilir. Günlük
                                            hayatta  da  karşılaşılan  birçok  ürün,  o  alanda  ilk  çıkan  ürünün
                                            ismiyle anılır. Örneğin “Selpak” markası öyle benimsenmiştir ki
                                            tüm kâğıt mendillere bu isimle hitap edilmektedir (Görsel 4.38).






                              Görsel 4.38:
                                   Selpak






















                              Görsel 4.39:
                      Bursa Nilüfer Belediyesi
             102
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109