Page 106 - GRAFİK TASARIM 11
P. 106
Logotype, logo ve amblem kadar iyi bir marka olabilmenin özel-
likleri arasında, markanın isminin rolü de oldukça büyüktür. Mar-
ka ismi seçiminde aşağıdaki özellikler dikkate alınmalıdır:
• Marka isminin söylenişi kolay olmalıdır.
• Ürünle ilgisi olmayan bir isim, daha akılda kalıcı olur.
• Firma veya kurumun adı başka alanlarda kullanılıyor olma-
malıdır. Bu durum, karışıklığa sebep olur.
• Marka için bir yöre ismi kullanılmamalıdır çünkü o yöreye ait
farklı kurum ve kuruluşlara da bu isimlerin verilme olasılığı
oldukça yüksektir.
Etkinlik
4.46, 4.47 numaralı görsellerde iki içecek markasının logola-
rındaki tarihsel gelişim süreci görülmektedir. Bu görselleri in-
celeyerek Coca Cola’nın marka imaj ve kimliğinin değişmeme
nedenleri sizce neler olabilir? Bu bölümde ulaştığınız sonuç-
ları ünite sonunda yer alan “Çıkarımlarım” bölümüne yazınız
(s.227).
Görsel 4.46:
Pepsi logosunun değişimi
Görsel 4.47:
Coca Cola logosunun değişimi
104