Page 106 - GRAFİK TASARIM 11
P. 106

Logotype, logo ve amblem kadar iyi bir marka olabilmenin özel-
                                            likleri arasında, markanın isminin rolü de oldukça büyüktür. Mar-
                                            ka ismi seçiminde aşağıdaki özellikler dikkate alınmalıdır:
                                            •   Marka isminin söylenişi kolay olmalıdır.
                                            •   Ürünle  ilgisi  olmayan  bir  isim,  daha  akılda  kalıcı  olur.
                                            •   Firma veya kurumun adı başka alanlarda kullanılıyor olma-
                                               malıdır. Bu durum, karışıklığa sebep olur.
                                            •   Marka için bir yöre ismi kullanılmamalıdır çünkü o yöreye ait
                                               farklı kurum ve kuruluşlara da bu isimlerin verilme olasılığı
                                               oldukça yüksektir.




                                                 Etkinlik

                                            4.46, 4.47 numaralı  görsellerde  iki içecek markasının logola-
                                            rındaki  tarihsel  gelişim  süreci  görülmektedir.  Bu  görselleri  in-
                                            celeyerek Coca Cola’nın marka imaj ve kimliğinin değişmeme
                                            nedenleri  sizce  neler  olabilir?  Bu  bölümde  ulaştığınız  sonuç-
                                            ları  ünite  sonunda  yer  alan  “Çıkarımlarım”  bölümüne  yazınız
                                            (s.227).























                               Görsel 4.46:
                     Pepsi logosunun değişimi


























                               Görsel 4.47:
                 Coca Cola logosunun değişimi

             104
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111