Page 144 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 144
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
4. MÜZE EĞİTİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM
SÜRECİ
4.1. MÜZE EĞİTİMİNİN DÜNYADA TARİHSEL
GELİŞİM SÜRECİ
ÇALIŞMA SORULARI
1. Tarihî değeri olan bir nesneyi yakından görme, dokunma ve nesne hakkındaki düşüncelerinizi
ifade etme becerisi size ne tür katkılar sağlar?
2. Tarihî bir bölgede geziyor olsanız bölge ve oradaki yapılar hakkında en geniş bilgiyi nereden edi-
nebilirsiniz?
3. Bir müzeye giderek seçeceğiniz bir eserin veya objenin nasıl yapıldığını, nerede bulunduğunu, ne-
reden getirildiğini, dönemini ve özelliklerini araştırarak öğrendiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
4.1.1. Müze Eğitiminin Dünyada Tarihsel Gelişim
Süreci
Avrupa’da müzecilik Rönesans’a kadar koleksiyonculuk, Rönesans’tan sonra
kurumsallaşma şeklinde gelişmiştir. Daha sonrasında ise ekonomik, politik ve
toplumsal dönüşümlerle eğitimin önemsenmesiyle müzelerin eğitim kurumu
olarak toplumla en çok da okullarla ilişkilerinin değer kazandığı görülmüştür.
Görsel 4.1: Haslemere Müzesi, İngiltere
Müze ziyareti sırasında nesne ile ders yapma, nesneler hakkında bilgi edinme ve nesneleri ödünç
alma yoluyla müzelerden yararlanılabileceğinin anlaşıldığı, müze ziyaretçilerinin müzeden yararla-
nabilmesi için unutulmaması gerekenleri gösteren bir listenin hazırlandığı ve İngiltere’de ilk eğitsel
müze olan Haslemere Müzesi’nin açılışının 1894-1895 yıllarında olduğunu, aynı zamanda okul müze
iş birliğinin gerçekleştiğini BİLİYOR MUSUNUZ?
142