Page 72 - SANAT ESERLERİ ANALİZİ 12
P. 72

Resim

            •   Resim  sanatı  alanında  yeni  anlayışlar  ve  sentezler  ortaya
                çıkmaya başlar. Böylece resim sanatı, bağımsız ve bireysel
                bir sanat olma yolunda ilerlemeye başlar.
            •   İtalyan Gotiği'nde resim sanatı kitap resmi olarak  gelişmeye
                ve uygulanmaya başlar.
            •   Resmin görsel bir değer kazanarak bağımsız bir iletişim un-
                suru  olduğu  bu  zaman  zarfında  ressamların  da  kişiliklerini
                bularak imza atmaya önem verdikleri görülür.
            •   Duvar resmi dışında da resimler yapılmaya başlanır. Kral İyi
                Jean’un [(Kral İyi Jon),  (1350-1364)] 1350 tarihli portresi bu
                anlamdaki ilk örnektir (Görsel 2.24).

            •   Giotto  di  Bondone  [(Cotto  di  Bondone),  (1267-1337)],  ilk
                modern  ressam  sayılır  (Görsel  2.25).  Üç  boyutluluk,  form
                ve mekân düzenlemesine gösterilen önem, konu bütünlüğü        Görsel 2.24
                ve doğallık arayışı onun sanatının temelini teşkil etmektedir.
                Giotto ve Floransa Okulu ressamları, resme üçüncü boyutu      “Kral İyi Jean’ın Portresi”, 1359,
                katarak  iki  boyutlu  bir  yüzeyi  perspektif  kurallarıyla  üç  bo-  Jean le Bon, Louvre Müzesi, Paris
                yutluymuş  gibi  göstermişlerdir.  Bizans  stiline  zıt  olarak  Gi-
                otto resimlerindeki nesnelere ağırlık, kişilik ve boyut vermiş
                olmasıyla ünlüdür. Simone Martini de (1284-1344) dönemin
                önemli sanatçıları arasındadır (Görsel 2.26).














                                                                              Görsel 2.25
                                                                              “Meryem ve İsa”, ?
                                                                              Giotto, fresko, Yukarı Kilise, Asisi




















                                                                              Görsel 2.26
                                                                              “Meryem ve İsa”, (ayrıntı), 1320,
                                                                              Simone  Martini,  ağaç  üz.tempera,
                                                                              Özel Koleksiyon


                                                                            SANAT ESERLERİ ANALİZİ    69
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77