Page 52 - GENEL SANAT TARİHİ 10
P. 52

GENEL SANAT TARİHİ

          DERS İÇİ ÇALIŞMA     Aşağıda Antik Yunan, Roma ve Neoklasik dönemlerin heykel sanatından örnek 1.82,1.83
                               ve 1.84 numaralı görsellerle verilmiştir. Verilen görselleri inceleyiniz, görseller arasındaki
                               benzerlik ve farklılıkları görsellerin altındaki boşluğa yazınız.
























          Görsel 1.82: Antik Yunan heykeli  Görsel 1.83: Roma Dönemi heykeli  Görsel 1.84: Neoklasik Dönem heykeli

          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


         SIRA SİZDE            Neoklasisizm akımının diğer sanatçıları ve eserleri ile ilgili bir sunum hazırlayarak
                               sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


          Romantizm


          Kökeni Orta Çağ romanslarındaki öykü ve söylencelere dayanan romantizm, neoklasisizmin kurallarından
          sıyrılmayı ve bireysel coşkuyu ön plana çıkarmayı amaçlamaktadır. Akım Rönesans’la birlikte ortaya
          çıkan ve neoklasisizmle tekrar değer kazanan, düzen ve mantık temellendirmelerine tepki olarak XVIII.
          yüzyılın sonlarına doğru ilk olarak Fransa ve İngiltere’de ortaya çıkmış ve tüm Avrupa’ya yayılmıştır. Bu
          yeni bakış açısı, sanatın doğası ve sanatçının toplumdaki yerinin tekrar sorgulanmasını sağlamıştır.
          Klasik  düzeni  reddeden  romantik  sanatçılar,  kişisel  dünyalarına  ve  doğaya  yönelmişlerdir.  Kendi
          özgürlüğünü ortaya koymaya çalışan bu düşünce, çağdaş sanat anlayışının ilk kıvılcımları olmuştur.
          Fransa’da Barbizon kasabasına yerleşen bazı sanatçılar burada romantik Barbizon okulunu kurarak
          açık hava resmini başlatmıştır. Bu dönemde manzara fon olmaktan çıkmış, resmin asıl konusu hâline
          gelmiş, bu anlayış realizm ve empresyonizmin çıkmasına zemin hazırlamıştır. Akımın önemli sanatçıları
          Fransa’da Eugéne Delacroix (Öjen Dela-krva), Theodore Gericault (Teodor Gerikol); İngiltere’de John
          Constable  (Can  Kanstıbıl),  William  Turner  (Vilyım  Törnır);  İspanya’da  Francisco  Goya’dır  (Fransisko
          Goya).





          50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57