Page 49 - GENEL SANAT TARİHİ 10
P. 49

AVRUPA SANATI

            Neoklasik Dönem'in önemli sanatçılarından Palladio, Antik Dönem mimarisinin ayrıntılı olarak incelemesini
            yapmış ve edindiği bilgileri eserlerinde kullanmıştır. Sanatçının ilk önemli ve büyük ölçekli yapıtı Vicenza’daki
            Palladio Bazilikası’dır. Bu yapı, sanatçının ünlenmesini ve mimar olarak değer görmesini sağlamıştır. Yalın bir
            görüntüye sahip yapıda ölçülü davranılmış, yapı iki katlı olarak inşa edilmiş ve katlar kornişle ayrılmıştır. Yapı
            cephesinde görülen revaklı bölüm, çok miktarda sütunun desteklediği yuvarlak kemer sırası ile desteklenmiştir.
            Barok ve Rokoko dönemlerinin aksine yapıya büyük bir sadelik ve simetri  egemendir (Görsel 1.75).





























                       Görsel 1.75: Palladio Bazilikası, 1549, İtalya


            DERS İÇİ ÇALIŞMA      Aşağıda Antik Yunan, Roma ve Neoklasik Dönem mimarisinden birer örnek 1.76,1.77 ve
                                  1.78 numaralı görsellerde verilmiştir. Verilen görselleri inceleyiniz, görsellerin benzerlik ve
                                  farklılıklarını altta bırakılan boşluğa yazınız.



















            Görsel 1.76: Antik Yunan mimarisi  Görsel 1.77: Roma mimarisi  Görsel 1.78: Neoklasik Dönem mimarisi



            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
            . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


                                                                                                    47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54