Page 67 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 67

SANATIN TEMEL ÖGELERİ





               Fibonacci  dizisi  ile  ulaşabildi-
            ğimiz altın oran, evrende yer alan
            her şeyde olduğu gibi insan vücu-
            dunda  da  karşımıza  çıkmaktadır.
            Örnek  olarak  kulağın  yapısında,
            burnumuzun  altından  çenemize
            kadar  olan  alanda  ya  da  işaret
            parmağımızın bir önceki boğum ile
            oranında altın oran bulunmaktadır   Görsel 2.102: “İnsan Yüzünde   Görsel 2.103: “Parmakta Fibonacci”
            (Görsel 2.102, 2.103).           Fibonacci”



               Ayrıca doğadaki nesneleri oluş-
            turan  parçalar  arasında  da  altın
            oran görülmektedir (Görsel 2.104,
            2.105, 2.106, 2.107).




               Doğada bulunan altın oran, sa-  Görsel 2.104: “Salyangoz”   Görsel 2.105: “Bitki”
            natçılar tarafından da sıkça kulla-
            nılmıştır. Leonardo Da Vinci, Rap-
            hael (Rafael), Peter Paul Rubens,
            Sandro Botticelli (Sandro Botiçelli)
            gibi Rönesans ustaları, kübist res-
            samlar, gösteri sanatındaki yönet-
            menler, Le Courbusier (Le Korbis)
            gibi bazı mimar ve şehir plancıları
            ya  da  tasarımcılar  eserlerinde  al-
            tın orandan yararlanmıştır (Görsel
            2.108, 2.109).                   Görsel 2.106: "Skulent Çiçeği"  Görsel 2.107: “Günebakan Çiçeği”




















             Görsel 2.108: "Film Karelerinde Altın Oran"     Görsel 2.109: "Mimaride Altın Oran"

                        SIRA SENDE



                  Sanat eğitiminde oran-orantı neden gereklidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.





                                                                                                     65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72