Page 67 - TEMEL SANAT EĞİTİMİ 9
P. 67
SANATIN TEMEL ÖGELERİ
Fibonacci dizisi ile ulaşabildi-
ğimiz altın oran, evrende yer alan
her şeyde olduğu gibi insan vücu-
dunda da karşımıza çıkmaktadır.
Örnek olarak kulağın yapısında,
burnumuzun altından çenemize
kadar olan alanda ya da işaret
parmağımızın bir önceki boğum ile
oranında altın oran bulunmaktadır Görsel 2.102: “İnsan Yüzünde Görsel 2.103: “Parmakta Fibonacci”
(Görsel 2.102, 2.103). Fibonacci”
Ayrıca doğadaki nesneleri oluş-
turan parçalar arasında da altın
oran görülmektedir (Görsel 2.104,
2.105, 2.106, 2.107).
Doğada bulunan altın oran, sa- Görsel 2.104: “Salyangoz” Görsel 2.105: “Bitki”
natçılar tarafından da sıkça kulla-
nılmıştır. Leonardo Da Vinci, Rap-
hael (Rafael), Peter Paul Rubens,
Sandro Botticelli (Sandro Botiçelli)
gibi Rönesans ustaları, kübist res-
samlar, gösteri sanatındaki yönet-
menler, Le Courbusier (Le Korbis)
gibi bazı mimar ve şehir plancıları
ya da tasarımcılar eserlerinde al-
tın orandan yararlanmıştır (Görsel
2.108, 2.109). Görsel 2.106: "Skulent Çiçeği" Görsel 2.107: “Günebakan Çiçeği”
Görsel 2.108: "Film Karelerinde Altın Oran" Görsel 2.109: "Mimaride Altın Oran"
SIRA SENDE
Sanat eğitiminde oran-orantı neden gereklidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
65