Page 153 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 153

3. Ünite



                         D) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçenekleri işaretleyiniz.


               33. Kil ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

                            A) Geri dönüşüme alınabilir.
                            B) Su ile plastik kıvama getirilebilir.
                            C) Pişirildiği takdirde uzun yıllar bozulmadan kalabilir.
                            D) Doğada bulunmadığı için kimyasal yollarla elde edilir.
                            E) İstenilen biçime kolayca dönüştürülebilir.

               34.  Aşağıdakilerden hangisi heykele yakın kabartmalara verilen addır?

                            A) Fresko                   B) Friz                C) Korint                    D) Rond-Boss                    E) Stupa

               35. Aşağıdakilerden hangisi mermer ve taş gibi sert malzemeleri yontmak için kullanılmaz?

                            A) Balyoz                  B) Çekiç                       C) Keski                       D) Murç                   E) Spatula

               36. Kil gibi yumuşak malzemelerin şekillendirilmesinde aşağıdakilerden hangisi kullanılmaz?

                            A) Çeki tahtası         B) Ebeşuar        C) Kontrol kalemi              D) Modelaj kalemi            E) Raspa

               37. Türkiye’de ilk defa çağdaş heykel sanat dalında hangi okulun açılmasıyla eğitim verilmeye başlanmış-
                       tır?

                            A) Sanayi-i Nefise Mektebi
                            B) Darü’l Fünun
                            C) Mühendishane-i Bahr-i Hümayun
                            D) Darüşşafaka
                            E)  Mekteb-i Harbiye-i Şahane

               38.  Aşağıdakilerden hangisi rölyefte aranan sanatsal niteliklerden biri değildir?

                            A) Başka bir eserin taklidi değildir, benzersiz ve tektir.
                            B) Sanatçının özgün kişiliğinden doğar.
                            C) Zanaat ve teknoloji ile elde edilebilir.
                            D) Duygusal zekâ ve bedensel yetenekleri gözler önüne serer.
                            E) İnsanın yaratılışında var olan beğeni yeteneğine hitap eder ve bunu geliştirir.

               39.  Rölyef uygulamalarında ışık-gölge ilişkisi ile doğrudan ne gibi bir kazanım sağlanır?

                            A) Çalışmanın mekân ile ilişkisi artar.
                            B) Girinti ve çıkıntılı formlarda hacim etkisi oluşur.
                            C) Renklerin daha net algılanmasını sağlar.
                            D) Uygulama konusunun açıklanmasına yardımcı olur.
                            E) Oranların daha doğru uygulanmasına yarar.

               40.  Rölyef uygulamalarında optik gözleme dayalı obje etütleri ne için yapılır?

                            A) Desen çalışmalarının akademik önceliği olduğu için
                            B) Diğer sanat dallarında da kullanabilmek için
                            C) Obje çizimleri ile desen kabiliyetini arttımak için
                            D) Kabartma yapılacak yüzeyden kopya çıkarabilmek için
                            E) Biçim analizi ve boşlukta oluşturacağı kütle yapısını araştırabilmek için










            150
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158