Page 186 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 186

SERAMİK





                          Etkinlik


                                                  Sıra batırma yöntemi
                Görsel 4.64’teki sıra batırma yöntem aşamalarını inceleyiniz.













                           a                              b
                  Sır homejen bir şekilde sır teknesi içine hazırlanır. Uygulama uzun sürecekse ara sıra karıştırılır.
                 Bisküvi pişirimi yapılmış, seramik boyalar ile renklendirilmiş form, sır teknesine bir noktadan başla-
                 yarak batırılır. Seramik form kuru  ve temiz olmalıdır.













                           c                              ç
                   Daldırma eylemi bir kez yapılmaldır ve mümkün olduğu kadar iz oluşmaması için küçük bir alan
                 oluşturacak şekilde tutulmalıdır.













                           d                              e
                   Sıra batırılıp çıkarılan form bir süre üzerindeki fazla sırı akıtması için tekne üstünde tutulur. Bu
                 aşamada istenirse değişik araç-gereçlerle doku etkisi verilebilir.

                Görsel 4.64: Sıra batırma yöntemi
              Kontrol listesi
                  Bu faaliyet kapsamında aşağıda listelenen davranışlardan, kazandığınız beceriler için EVET, kazanamadığınız
              beceriler için HAYIR kutucuğuna (✓) işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.
              Değerlendirme Ölçütleri                                                           EVET HAYIR
             1.  Sır uygulaması öncesi sır çözeltisini kıvam ve homojenlik açısından kontrol ettiniz mi?
             2. Sıra batırma uygulaması yapacağınız formların yüzey temizliğine dikkat ettiniz mi?
             3. Daldırma, çıkarma, bekletme, akıtma işlemlerini hızlı ve kontrollü olarak tek seferde yaptınız mı?
              Değerlendirme
                 Değerlendirme sonunda ‘‘HAYIR’’ şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli
              görmüyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız ‘‘EVET’’ ise bir sonraki uygulamaya geçe-
              bilirsiniz.





                                                                                                         183
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191