Page 77 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 77

2. Ünite




                  Rönesans'tan beri doğanın taklit edilmesi
               ile devam eden süreç 19. yy.da İzlenimcilik ile
               birlikte tıkandı. Batı sanat geleneğinde Natu-
               ralist anlayış yani gördüğünü aktarma kaygısı
               İzlenimcilik ile birlikte doruğa çıkmıştır.
                  19. yy.ın ortalarına gelinceye kadar heyke-
               lin işlevinde bir değişim olmamıştır. Heykel be-
               lirli konuları ve nesneleri betimleyen bir sanat
               anlayışı sürdürmüştür. Bu dönemden sonra
               heykel sanatında geleneksel tutumların dışına
               çıkılmaya başlandığı, gerek teknik gerekse içe-
               rik açısından yeni yönelimlerin  ortaya çıktığı
               görülür.Orijinal çalışmalarına maket oluştu-
               ran, hareketi ve formu inceleyebilmek için kil
               ile biçimlendirdiği ön modellemelerinde oldu-
               ğu gibi Auguste Rodin’in heykelleri, İzlenimci-
               lik Akımı'nın temel ilkelerinin uygulandığı ya-
               pıtlar olarak önem taşır (Görsel 2.29).
                  Aristide Maillol [Aristit Maylol (1861-1944)]
               ise çalışmalarında Rodin'deki yoğun duygusal
               romantizmi klasik ölçütlerle yumuşatmıştır.
               Erken 20. yy. heykeltıraşlarını kütle ve biçim
               çözümlemesine yönlendirmiş ve çağdaş soyut
               heykel arayışına ışık tutmuştur (Görsel 2.30).

                                                       Görsel 2.29: İkili figür, Auguste Rodin, Meudon, Paris, Fransa













































               Görsel 2.30: Maillol, Port-Vendres savaş anıtı. 1923, Galerie Dina Vierny, Paris





             74
             74
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82