Page 21 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 12
P. 21

1. Ünite




                  Günümüzde de heykel sanatı birçok farklı disiplini kendi bünyesinde birleştirici bir yol izlemektedir. Seramik,
               dokuma, metal işleri, cam tasarımı, endüstri tasarımı, mimarlık bunların arasında sayılabilir. Hem mimaride hem
               de heykelde hacim ve boyut birbirine koşut ve fiziksel olarak kavranabilen bir gerçeklik ifade eder. Mimari de tıpkı
               heykelde olduğu gibi kütlesel form etkisini bırakarak boşluk, aydınlık, ışık etkilerini arttıracak yeni malzeme arayı-
               şı ile daha özgür biçimlerle yapılar inşa etmektedir (Görsel 1.7, 1.8). Mimari bu yanı ile bugün birçok açıdan “bina
               heykeltıraşlığı” olarak algılanabilir (Görsel 1.9, 1.10).


































               Görsel 1.7: Changsha Meixihu Uluslararası Kültür ve Sanat Merkezi (kuşbakışı görünüm), Mimar Zaha Hadid, [Zaha Hadit (1950-2016)] 2011, Çin






































               Görsel 1.8: Changsha Meixihu Uluslararası Kültür ve Sanat Merkezi (iç mekân), Mimar Zaha Hadid, 2011, Çin






             18
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26