Page 47 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 47

ÜNİTE 1
            A K S A K Ö LÇ Ü L E R



                                      Bu ünitede okuduğunuz solfejlerin değerlendirilmesi aşağıda verilen “Ezgisel
                                      Okuma Uygulaması Değerlendirme Formu”na göre yapılacaktır.

                              EZGİSEL OKUMA UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
           Yönerge: Ezgisel okuma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
           Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

           ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI:                                         SINIFI/ NUMARASI:   TARİH:
           ÖLÇÜTLER                                                                     PUAN
                                                                            1      2     3      4      5
           1. İki zamanlı aksak ölçülü ezgi cümlesinin deşifresini doğru yaptı
           2. Üç zamanlı aksak ölçülü ezgi cümlesinin deşifresini doğru yaptı
           3. Dört zamanlı aksak ölçülü ezgi cümlesinin deşifresini doğru yap  .
           4. İki zamanlı aksak ölçülü solfeji eliyle vuruşlarını göstererek doğru okudu.
           5. Üç zamanlı aksak ölçülü solfeji eliyle vuruşlarını göstererek doğru okudu.
           6. Dört zamanlı aksak ölçülü solfeji eliyle vuruşlarını göstererek doğru okudu.
                                                         SÜTUN TOPLAMI
                                                            TABLO PUANI

           Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır. Tab-
           loda toplam 6 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 6x5=30’dur.
           Puan=[(Tablo Puanı x 100)/30] formülü uygulanır.
                                                   DEĞERLENDİRME
           Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
           öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
           Uygulama ile ilgili notlar:


                       Bu ünitedeki ezgi dikte çalışmalarının değerlendirilmesi aşağıda verilen “Ezgi Dikte Uygula-
                       ması Değerlendirme Formu”na göre yapılacaktır. Örnek çalışmaya karekodu okutarak ya da
                       verilen linkten ulaşabilirsiniz.
                         https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?resourceId=c836b15da34d973803300ce0cd4d4e3f&resourceType=1&resourceLocation=2

                                 EZGİ DİKTE UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
           Yönerge: Ezgi dikte uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
           Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
           ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI:                                  SINIFI/ NUMARASI:       TARİH:

           ÖLÇÜTLER                                                                 PUAN
                                                                     1       2        3       4       5
           1. İki zamanlı aksak ölçülü ezgi cümlesini doğru yazdı.
           2. Üç zamanlı aksak ölçülü ezgi cümlesini doğru yazdı.
           3. Dört zamanlı aksak ölçülü ezgi cümlesini doğru yazdı.

                                                  SÜTUN TOPLAMI
                                                     TABLO PUANI
           Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır. Tab-
           loda toplam 3 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 3x5=15’tir.
           Puan=[(Tablo Puanı x 100)/15] formülü uygulanır.
                                                   DEĞERLENDİRME
           Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
           öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
           Uygulama ile ilgili notlar:




        46
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52