Page 46 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 46

ÜNİTE 1
                                                                                       A K S A K Ö LÇ Ü L E R



                                       Bu ünitede okuduğunuz ritmik okuma alıştırmalarının değerlendirilmesi aşağıda
                                       verilen “Ritmik Okuma Uygulaması Değerlendirme Formu”na göre yapılacaktır.

                                  RİTMİK OKUMA UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
              Yönerge: Ritmik okuma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
              Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

              ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI:                                             SINIFI/ NUMARASI:  TARİH:
              ÖLÇÜTLER                                                            1     2    PUAN    4     5
                                                                                               3
              1. İki zamanlı aksak ölçülü tartım cümlesinin deşif esini doğru yaptı
              2. Üç zamanlı aksak ölçülü tartım cümlesinin deşif esini doğru yaptı
              3. Dört zamanlı aksak ölçülü tar  m cümlesinin deşifresini doğru yap  .
              4. İki zamanlı aksak ölçülü alış  rmayı eliyle vuruşlarını göstererek doğru okudu.
              5. Üç zamanlı aksak ölçülü alış  rmayı eliyle vuruşlarını göstererek doğru okudu.
              6. Dört zamanlı aksak ölçülü alıştırm yı eliyle vuruşlarını göstererek doğru okudu.
                                                                SÜTUN TOPLAMI
                                                                   TABLO PUANI
              Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır. Tablo-
              da toplam 6 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 6x5=30’dur.
              Puan=[(Tablo Puanı x 100)/30] formülü uygulanır.
                                                      DEĞERLENDİRME
              Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise öğ-
              renmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
              Uygulama ile ilgili notlar:



                          Bu ünitedeki tartım dikte çalışmalarının değerlendirilmesi aşağıda verilen “Tartım Dikte Uygu-
                          laması Değerlendirme Formu”na göre yapılacaktır. Örnek çalışmaya karekodu okutarak ya da
                          verilen linkten ulaşabilirsiniz.

                            https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?resourceId=c836b15da34d973803300ce0cd4d4e3f&resourceType=1&resourceLocation=2
                                   TARTIM DİKTE UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
              Yönerge: Tartım dikte uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
              Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

              ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI:                                 SINIFI/ NUMARASI:         TARİH:
              ÖLÇÜTLER                                                                 PUAN
                                                                        1       2        3       4        5
              1. İki zamanlı aksak ölçülü tartım cümlesini doğru yazdı.

              2. Üç zamanlı aksak ölçülü tartım cümlesini doğru yazdı.
              3. Dört zamanlı aksak ölçülü tartım cümlesini doğru yazdı.
                                                     SÜTUN TOPLAMI
                                                        TABLO PUANI
              Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır. Tablo-
              da toplam 3 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 3x5=15’tir.
              Puan=[(Tablo Puanı x 100)/15] formülü uygulanır.
                                                      DEĞERLENDİRME
              Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise öğ-
              renmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
              Uygulama ile ilgili notlar:




                                                                                                               45
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51