Page 41 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 11
P. 41
2.2.2. Otantik kadansı piyanoda çalma
ETKİNLİK 15
1. Aşağıda verilen akorların altlarındaki şifrelerini dikkate alarak otantik kadans oluşturunuz. Oluşturduğunuz
otantik kadansların hangi tonaliteye ait olduğunu üstlerindeki noktalı alanlara, oluşan akorların şifrelerini de öl-
çülerin altındaki noktalı alanlara yazınız.
..........................
w
w
w
& b c w w w
w
w
w
I ........ ........ I 6 ........ ........ I 6 4 ........ ........
..........................
# w
& c w w w
w
w
w w
w
I ........ ........ I 6 ........ ........ I 6 4 ........ ........
..........................
# # w
w
w
& # c w w w
w
w
w
I ........ ........ I 6 ........ ........ I 6 4 ........ ........
..........................
# w
& # c w w w
w
w
w
w
w
I ........ ........ I 6 ........ ........ I 6 4 ........ ........
.......................... w
w
w
& b c w w w
w
w
w
I ........ ........ I 6 ........ ........ I 6 4 ........ ........
..........................
b w
w
w
& b c w w w
w w
w
I ........ ........ I 6 ........ ........ I 6 4 ........ ........
..........................
b w
& b b c w w w
w
w
w
w
w
I ........ ........ I 6 ........ ........ I 6 4 ........ ........
..........................
b w w
w
& b b c w w w
w
w
w
I ........ ........ I 6 ........ ........ I 6 4 ........ ........
2. Yukarıda oluşturduğunuz otantik kadansları piyanoda çalınız. (Kadans etkisini güçlendirmek için akorların te-
mel seslerini sol elinizle basta dördüncü ses olarak çalabilirsiniz.)
3. Diğer majör ve minör tonalitelerde örneklere benzer otantik kadanslar oluşturarak piyanoda çalınız.
40