Page 32 - TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 32

ARZU EDERDİNİZ BİR YOL GÖRMEYE

                         Ú 88                                                              Yöresi: Çorum
                          4
                       %
                    & 4     œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  ‰  œ  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  Œ   œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  ‰  œ
                                                                                                   J
                                                  J
                          (Saz...)
                          œ œ  œ  œ  œ    œ        œ œ œ  œ  œ  œ  œ œ   œ   œ œ œ  œ  œ  œ   œ
                    &  %               œ     Œ                  œ                          œ     Œ




                          .
                    &  %  . œ œ  œ  œ  œ  œ  œ œ  œ  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ  Œ  . .  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ œ  œ
                                                                           Ar  zu  e der  di  niz (Saz...)
                                                                           Ta  rih ler bo yun ca
                                                                           His se  a  lın  ı  rak
                                  j
                               j
                            j
                          œ œ œ œ     œ   œ        œ        œ   3- œ œœ  œ  œ œ  œ  œ  œ  œ  œ œ  œ
                           œ
                                 œ
                              œ
                    &  %                       œ       ‰    J                      œ                                                                         Ó      Œ
                          bi     r   yol  gör  me  ye            bu gün    bi  ze  hoş  ge        l
                          bi     r   mil  le  tiz  biz            i  l  m de  dün  ya  ya
                          ma         nın  sö  zün  den           zer re   kaç maz  a   ri         f
                            j  j  j
                          œ œ œ œ    œ  œ    œ   œ    œ œ  œ  œ  œ    œ œ    œ   œ œ  œ  œ  œ  œ    œ
                              œ
                                 œ
                           œ
                    &  %                  œ ‰    J                 œ                        œ    ‰  J
                          di        niz e ren ler (Saz...) Mu ha b bet ba ğın dan hey dost gü  l ler de me ye
                          ve       r mi şi dık hız    Bü yü k bir ba ba  nın hey dost to  run la rı yız
                          le        rin gö zün den   KE MAL A TA TÜR KÜN hey dost a  y dı ni zin den
                                                                      j    œ œ  œ    œ             œ
                          .
                                 œ
                    &  %  . œ œ  œ œ   œ  œ œ  œ  œ œ œ  œ  œ  œ  œ  ‰  œ  . .    œ     œ   œ œ
                           Bu gün bi ze hoş gel   di   niz e ren ler  (Saz...)  Mu ha b bet ba ğın dan hey dost
                                                                           Bü yü k bir ba  ba  nın hey dost
                                                                          KE MAL A TA TÜR KÜN hey dost
                          œ œ  œ  œ  œ   œ     œ    . œ œ                   œ œ                   j  .
                    &  %              œ    ‰   J    .     œ  œ  œ  œ  œ œ  œ     œ  œ  œ  œ  œ  ‰  œ  .
                          gü  l ler de me ye  (Saz...)  Bugün  bi ze hoş ge  l  di  niz e ren ler  (Saz...)
                          to    run la rı  yız
                          a   y dı ni zin den

              Karma Ritimli Ezgiler


             Türk halk müziğinde “karma ritimli ezgilerle” ilgili alan araştırmaları geliştikçe yeni ürünler

             derlenmiştir.  Bununla  birlikte  yeni  ezgisel  yapıların  oluşturulması  gerekli  hâle  gelmiştir.
             “Karma  ritimli  ezgiler”,  hem  ritimli  hem  de  serbest  ritimli  ezgisel  bölümlerin  bir  arada
             görüldüğü yapılardır. Bunlar, kısa bir türküden daha uzundur. Ezgilerin içinde farklı ritmik
             ve ezgisel bölümler yer almaktadır. Bazı “semahlar, halay havaları, bar havaları” iki ya da
             daha fazla ritmik ezgisel bölümden oluşmaktadır. Ezgilerin başlangıç bölümlerinde bazen

             serbest bölümler de yer almaktadır. Divanlar gibi uzun hava türlerinin başlangıç kısımlarında
             bulunduğu yörenin özelliğine göre “Konya divan ayağı, Urfa divan ayağı” gibi ritimli bölümler
             yer alır. Bu bölümlerin hemen ardından da serbest bölümler seslendirilir. Bazı halk ezgileri

             bu şekilde birden fazla ritmik yapı içerdiği için “karma ritimli ezgiler” olarak tanımlanır.


                                                            31
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37