Page 32 - TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI | 11
P. 32
ARZU EDERDİNİZ BİR YOL GÖRMEYE
Ú 88 Yöresi: Çorum
4
%
& 4 œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ
J
J
(Saz...)
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& % œ Œ œ œ Œ
.
& % . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ . . œ œ œ œ œ œ œ œ œ
Ar zu e der di niz (Saz...)
Ta rih ler bo yun ca
His se a lın ı rak
j
j
j
œ œ œ œ œ œ œ œ 3- œ œœ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
œ
& % œ ‰ J œ Ó Œ
bi r yol gör me ye bu gün bi ze hoş ge l
bi r mil le tiz biz i l m de dün ya ya
ma nın sö zün den zer re kaç maz a ri f
j j j
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
œ
& % œ ‰ J œ œ ‰ J
di niz e ren ler (Saz...) Mu ha b bet ba ğın dan hey dost gü l ler de me ye
ve r mi şi dık hız Bü yü k bir ba ba nın hey dost to run la rı yız
le rin gö zün den KE MAL A TA TÜR KÜN hey dost a y dı ni zin den
j œ œ œ œ œ
.
œ
& % . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ . . œ œ œ œ
Bu gün bi ze hoş gel di niz e ren ler (Saz...) Mu ha b bet ba ğın dan hey dost
Bü yü k bir ba ba nın hey dost
KE MAL A TA TÜR KÜN hey dost
œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ j .
& % œ ‰ J . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ .
gü l ler de me ye (Saz...) Bugün bi ze hoş ge l di niz e ren ler (Saz...)
to run la rı yız
a y dı ni zin den
Karma Ritimli Ezgiler
Türk halk müziğinde “karma ritimli ezgilerle” ilgili alan araştırmaları geliştikçe yeni ürünler
derlenmiştir. Bununla birlikte yeni ezgisel yapıların oluşturulması gerekli hâle gelmiştir.
“Karma ritimli ezgiler”, hem ritimli hem de serbest ritimli ezgisel bölümlerin bir arada
görüldüğü yapılardır. Bunlar, kısa bir türküden daha uzundur. Ezgilerin içinde farklı ritmik
ve ezgisel bölümler yer almaktadır. Bazı “semahlar, halay havaları, bar havaları” iki ya da
daha fazla ritmik ezgisel bölümden oluşmaktadır. Ezgilerin başlangıç bölümlerinde bazen
serbest bölümler de yer almaktadır. Divanlar gibi uzun hava türlerinin başlangıç kısımlarında
bulunduğu yörenin özelliğine göre “Konya divan ayağı, Urfa divan ayağı” gibi ritimli bölümler
yer alır. Bu bölümlerin hemen ardından da serbest bölümler seslendirilir. Bazı halk ezgileri
bu şekilde birden fazla ritmik yapı içerdiği için “karma ritimli ezgiler” olarak tanımlanır.
31

