Page 28 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 28
ETKİNLİK 15
1. Etkinlik 14’te oluşturduğunuz tüm V 2 akorlarını piyanoda sadece bir kez armonik olarak çalınız ve “na”
hecesiyle seslendiriniz.
2. Aşağıda V 2 akorlarının ilk üç sesi verilmiştir. Bu sesleri piyanoda çalıp V 2 akoru olacak şekilde “na”
hecesiyle pestten tize doğru seslendirerek tamamlayınız.
& w w w w w # w w # # w # w w w # w w
w
w b
V 2 V 2 V 2 V 2 V 2
3. Aşağıda V 2 akorlarının ilk iki sesi verilmiştir. Bu sesleri piyanoda çalıp V 2 akoru olacak şekilde “na”
hecesiyle pestten tize doğru seslendirerek tamamlayınız.
& # w w # w w w w w b w w w
V 2 V 2 V 2 V 2 V 2
4. Aşağıdaki sesleri piyanoda çalıp üzerine V 2 akoru olacak şekilde pestten tize doğru önce “na” hecesiyle
sonra da nota isimleriyle seslendiriniz.
& w b w w b
w w
V 2 V 2 V 2 V 2 V 2
1.4.2. Üçüncü çevrim konumunda dominant yedili akorunu işitsel olarak ayırt etme
ETKİNLİK 16
6
4
1. Öğretmeninizin piyanoda karışık çalacağı V 7, V 5 , V 3 ve V 2 akorlarını ayırt ederek akor şifrelerini noktalı
alanlara yazınız.
1. 2. 3. 4. 5.
............... ............... ............... ............... ...............
6. 7. 8. 9. 10.
............... ............... ............... ............... ...............
11. 12. 13. 14. 15.
............... ............... ............... ............... ...............
27