Page 24 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 24
1.3.2. İkinci çevrim konumunda dominant yedili akorunu işitsel olarak ayırt etme
ETKİNLİK 12
4
6
1. Öğretmeninizin piyanoda karışık çalacağı V 7, V 5 ve V 3 akorlarını ayırt ederek akor şifrelerini noktalı
alanlara yazınız.
1. 2. 3. 4. 5.
............... ............... ............... ............... ...............
6. 7. 8. 9. 10.
............... ............... ............... ............... ...............
11. 12. 13. 14. 15.
............... ............... ............... ............... ...............
6
4
2. Öğretmeninizin seslerinden herhangi üçünü verip çalacağı V 7, V 5 ve V 3 akorlarını örnekte olduğu gibi
yazınız. Yazdığınız akorları majör ya da minör tonik akoruna çözerek tonalitelerini noktalı alanlara
belirtiniz.
Do majör .......... .......... .......... ..........
..........
& w w w
w
w
w
w
w
4
V
I
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
3
.......... .......... .......... .......... ..........
&
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
.......... .......... .......... .......... ..........
&
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
4
6
3. Öğretmeninizin seslerinden herhangi ikisini verip çalacağı V 7, V 5 ve V 3 akorlarını örnekte olduğu gibi
yazınız. Yazdığınız akorları majör ya da minör tonik akoruna çözerek tonalitelerini noktalı alanlara
belirtiniz.
Do minör .......... .......... .......... ..........
..........
& w w w
w b
w
ww
w
6
V
I
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
5
23