Page 22 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 22
4
4
4
V 3 (D 3 ) akorunun I. derece (tonik) akoruna çözülmesi aşağıdaki gibi olur. Bu durumda V 3 akorları,
5
tonalitenin II. derecesinin temel (eksen) sese gitme isteği nedeniyle temel konumda tonik akoruna (I 3 ) dört
sesli olarak çözülür.
Fa majör w w
w
& w b w w w
w
V 4 3 I 5 3
5
4
(D ) (T )
3 3
ETKİNLİK 10
4
1. Aşağıda seslerinden biri eksik bırakılan akorları örnekteki gibi V 3 olacak şekilde tamamlayınız. Tercihinize
göre belirlediğiniz majör ya da minör I. derece (tonik) akoruna çözerek tonaliteyi noktalı alanlara yazınız.
Mi bemol majör w b .......... .......... .......... ..........
..........
w
w
w
& b b w b w w # w w w w # w # w # w # w w
w
w
w b
w
V 4 3 I V 4 3 I V 4 3 I V 4 3 I V 4 3 I
4
2. Aşağıda temel sesi verilen V 3 akorlarını örnekteki gibi 3’lüsü, 5’lisi ve 7’lisini ekleyerek tamamlayınız.
Tercihinize göre belirlediğiniz majör ya da minör I. derece (tonik) akoruna çözerek tonaliteyi noktalı
alanlara yazınız.
Sol majör .......... .......... .......... ..........
..........
#w w w w
w
w
& w w # w # w w
w
4 4 4 4 4
V 3 I V 3 I V 3 I V 3 I V 3 I
4
3. Aşağıda verilen sesler üzerine örnekteki gibi V 3 akoru oluşturunuz. Tercihinize göre belirlediğiniz majör
ya da minör I. derece (tonik) akoruna çözerek tonaliteyi noktalı alanlara yazınız.
Re bemol minör .......... .......... .......... ..........
..........
w
b w b
& b w b w b w w w # w w
w
b w
w b
4 4 4 4 4
V 3 I V 3 I V 3 I V 3 I V 3 I
.......... .......... .......... .......... ..........
& w
w w w # w
V 4 3 I V 4 3 I V 4 3 I V 4 3 I V 4 3 I
21