Page 149 - ÇALGI TOPLULUKLARI (BATI MÜZİĞİ) 12
P. 149
3.2. ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ
HAZIRLIK SORULARI
1. Romantik Dönem bestecilerinden hangisi “Piyanonun
Şairi” olarak bilinmektedir?
2. Eserlerini bestelerken Romantik Dönem bestecilerinin
esin kaynakları neler olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
3.2.1. ROMANTİK DÖNEM BESTECİ VE ESERLERİ
Romantik Dönem bestecileri, sınırları zorlayarak eserlerinde armonik oluşumları ve icracının bireysel
yeteneklerini üst seviyelere taşımıştır. Romantik Dönem’de şarkılar, duyguların ifade edilebildiği bir araç ol-
muştur. Besteciler, dikkatle seçilmiş şiirleri müziklerine özenle ve artan bir duygu yoğunluğuyla yerleştirmiş;
piyanoyla sese eşlik ederek şarkıcıyı yüceltmiştir. Romantik Dönem bestecileri, doğadan ve eski hikâyeler-
den olduğu kadar Shakespeare’in (Şekspir) oyunları ve Byron’ın (Bayrın) şiirlerinden de ilham almıştır. Bu
dönem bestecileri, iç dünyalarındaki çatışmaları yansıtmak için insan sesine beste yapmak yerine çalgıların
renkleriyle duyguları ifade etmeyi tercih etmiştir. Romantik sanatçılar genellikle toplum sorunlarından uzak
durmuştur. Ancak Beethoven Koral Senfoni’siyle tüm insanlığı kardeşliğe çağırmıştır. Beethoven ile sanatçı
toplum içinde yeni bir işlev kazanmıştır.
Romantik Dönem’in önemli bestecileri şunlardır:
1. Felix Mendelsshon Bartholdy (1809-1847) (Feliks Mendelson Bartoldi),
2. Robert Schumann (1810-1856),
3. Frederic Chopin (1810-1849),
4. Niccolo Paganini (1782-1840),
5. Hector Berlioz (1803-1869),
6. Franz Liszt (1811-1886),
7. Johannes Brahms (1833-1897),
8. Rıchard Wagner (1813-1883),
9. Camille Saint Saens (1835-1921),
10. Guiseppe Verdi (1813-1901) (Cuseppe Verdi),
11. Franz Schubert (1797-1828) (Franz Şubert),
12. Johann Strauss (1825-1899),
13. Carl Maria von Weber (1786-1826),
14. Gioacchino Rossini (1792-1868) (Cokkino Rossini)…
148