Page 152 - ÇALGI TOPLULUKLARI BATI MÜZİĞİ 12
P. 152

31                              j
                            œ
                                                                                  œ
                 Bğ.  &  b  œ œ œ  œ œ œ  œ ˙ .  Œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ  œ œ œ  œ ˙ .  Œ
                                                         J
                     31                              j
                Ob.  &  b œ . œ  œ . œ  ˙    œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ  œ  œ . œ  œ œ œ œ ˙ .  Œ
                                 J
                                                         J
                                                                                J
                          J
                 Fl.  &  b     ∑            ∑            ∑             ∑             ∑           ∑
                     31
              kmn 1.  &  b     ∑            ∑            ∑             ∑             ∑           ∑


                          œ œ œ  œ œ   œ             j    j       j    j        œ œ œ  œ œ   œ
                Vyl.  B b J    J       J  œ œ  œ œ  œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ       J    J       J  œ œ  œ œ
                                           J                                                     J
                          œ œ  œ œ                  œ œ œ œ œ    œ œ œ œ        œ œ  œ œ
                     ?    J         œ  œ œ œ œ  œ                J         œ    J        œ   œ œ œ œ  œ
                Çel.    b      J       J   J                          J              J       J   J

            Çok seslendirilmiş hâli






             Çağdaş Klasik Türk Müziği Eser Türleri

            Ortak özellikleri bulunan ve bir araya getirilen nesne ve varlıklar “tür”ü oluşturur. Türk müziğinde
            tür; belirli bir usule ve makama göre bir araya gelmiş, belli bir yöreye ait olan, belli bir icra tekniği ile

            seslendirilen, kendine özgü ritim ve ezgilerin bir araya gelmesidir. Buna göre Türk müziğinde halay,
            zeybek, bozlak, barak, gazel, horon, müstezat, hoyrat gibi türler bulunmaktadır.

            Gerek makam sayısı gerekse form ve usuller bakımından oldukça zengin olan Türk müziğinin kendi
            içinde Batı müziğine ve Türk müziğine benzerlik taşıyan türlere özgü biçimleri vardır. Bunlardan
            bazıları şunlardır:



            •  Peşrev-uvertür

            •  Taksim-doğaçlama
            •  Türkü-şarkı

            •  Ağıt-elegie (eleji)

            •  Gazel-recitatif (resitatif)
            •  İlahi-gregorius (gregoryus) ezgileri

            •  Çatal-çeşitleme








                  150
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157