Page 152 - ÇALGI TOPLULUKLARI BATI MÜZİĞİ 12
P. 152
31 j
œ
œ
Bğ. & b œ œ œ œ œ œ œ ˙ . Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ . Œ
J
31 j
Ob. & b œ . œ œ . œ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ . œ œ œ œ œ ˙ . Œ
J
J
J
J
Fl. & b ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑
31
kmn 1. & b ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑
œ œ œ œ œ œ j j j j œ œ œ œ œ œ
Vyl. B b J J J œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ J J J œ œ œ œ
J J
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
? J œ œ œ œ œ œ J œ J œ œ œ œ œ œ
Çel. b J J J J J J J
Çok seslendirilmiş hâli
Çağdaş Klasik Türk Müziği Eser Türleri
Ortak özellikleri bulunan ve bir araya getirilen nesne ve varlıklar “tür”ü oluşturur. Türk müziğinde
tür; belirli bir usule ve makama göre bir araya gelmiş, belli bir yöreye ait olan, belli bir icra tekniği ile
seslendirilen, kendine özgü ritim ve ezgilerin bir araya gelmesidir. Buna göre Türk müziğinde halay,
zeybek, bozlak, barak, gazel, horon, müstezat, hoyrat gibi türler bulunmaktadır.
Gerek makam sayısı gerekse form ve usuller bakımından oldukça zengin olan Türk müziğinin kendi
içinde Batı müziğine ve Türk müziğine benzerlik taşıyan türlere özgü biçimleri vardır. Bunlardan
bazıları şunlardır:
• Peşrev-uvertür
• Taksim-doğaçlama
• Türkü-şarkı
• Ağıt-elegie (eleji)
• Gazel-recitatif (resitatif)
• İlahi-gregorius (gregoryus) ezgileri
• Çatal-çeşitleme
150

