Page 66 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE 12
P. 66

KLASİK KEMENÇE 12







             2. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI




            A) 1-3. soruların başındaki boşluğa ifade doğru ise ‘‘D’’, yanlış ise ‘‘Y’’ harfini yazınız.


             1. (   )  Saba makamı 4 ses çalındığında karar sesi hüseyniaşiran perdesidir.


            2. (    ) Kürdilihicazkâr makamı yerinden çalındığında karar sesi rast perdesidir.

            3. (    ) Hüzzam makamı yerinden çalındığında karar sesi dügâh perdesidir.





            B) 4-5. sorularda verilen boşluklara uygun kavramları yazınız.


            4. Bir müzik eserinin yazıldığı tondan başka bir tona aktarılmasına .................... adı verilir.


            5. Transpoze, geleneksel müziğimizde eserin yerinden, .................... ses seslendirilmesi
               olarak da ifade edilir.



            C) 6-8. çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


            6. Aşağıdaki perdelerden hangisi kürdilihicazkâr makamındaki  5 ses çalınan bir  eserin
               karar perdesidir?

                 A) Acem         B) Acemaşiran       C) Hüseyniaşiran        D) Kaba Çargâh        E) Yegâh




            7.  Aşağıdaki  perdelerden  hangisi  hüzzam  makamındaki  1  ses  çalınan  bir  eserin  karar
               perdesidir?

                  A)  Buselik            B) Çargâh       C) Dügâh                   D) Rast        E) Segâh


             8. Aşağıdaki perdelerden hangisi saba makamındaki 4 ses çalınan bir eserin karar perdesidir?


                  A) Acemaşiran      B) Çargâh       C) Hüseyniaşiran      D) Neva       E) Yegâh



















                                                            64
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71