Page 66 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE 12
P. 66
KLASİK KEMENÇE 12
2. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI
A) 1-3. soruların başındaki boşluğa ifade doğru ise ‘‘D’’, yanlış ise ‘‘Y’’ harfini yazınız.
1. ( ) Saba makamı 4 ses çalındığında karar sesi hüseyniaşiran perdesidir.
2. ( ) Kürdilihicazkâr makamı yerinden çalındığında karar sesi rast perdesidir.
3. ( ) Hüzzam makamı yerinden çalındığında karar sesi dügâh perdesidir.
B) 4-5. sorularda verilen boşluklara uygun kavramları yazınız.
4. Bir müzik eserinin yazıldığı tondan başka bir tona aktarılmasına .................... adı verilir.
5. Transpoze, geleneksel müziğimizde eserin yerinden, .................... ses seslendirilmesi
olarak da ifade edilir.
C) 6-8. çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
6. Aşağıdaki perdelerden hangisi kürdilihicazkâr makamındaki 5 ses çalınan bir eserin
karar perdesidir?
A) Acem B) Acemaşiran C) Hüseyniaşiran D) Kaba Çargâh E) Yegâh
7. Aşağıdaki perdelerden hangisi hüzzam makamındaki 1 ses çalınan bir eserin karar
perdesidir?
A) Buselik B) Çargâh C) Dügâh D) Rast E) Segâh
8. Aşağıdaki perdelerden hangisi saba makamındaki 4 ses çalınan bir eserin karar perdesidir?
A) Acemaşiran B) Çargâh C) Hüseyniaşiran D) Neva E) Yegâh
64

