Page 144 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12
P. 144
TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12 3. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bu ünitede kullanılan makam dizilerine ait eseri seslendirirken aşağıdaki dereceli puanlama
anahtarındaki ölçütlere göre değerlendirileceksiniz.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Bu form, öğrencinin “Uygulama ve Sergileme” ünitesindeki öğrenme becerilerini ölçmeniz
amacıyla hazırlanmıştır. Öğrencinin belirtilen ölçütleri öğrenme düzeyini en doğru yansıtan seçeneği
işaretleyiniz.
Öğrencinin
Adı : Sınıfı :
Soyadı : Numarası :
Değerlendirme Ölçütleri 1 2 3 4 5
1. Bedensel rahatlama hareketlerini yaptı.
BAŞLANGIÇ 2. Şarkı söylemede doğru duruş pozisyonunu uyguladı.
3. Solunum geliştirici alıştırmaları uyguladı.
4. Ses üretme ve yayma alıştırmalarını uyguladı.
UYGULAMA 5. Verilen türkünün solfejini makam dizisine dikkat ederek yaptı.
6. Verilen türküyü usul özelliklerine dikkat ederek seslendirdi.
7. Türküyü doğru entonasyonla ve temiz biçimde seslendirdi.
SONUÇ 8. Verilen türküyü yöresel özelliklerine uygun seslendirdi.
9. Türküyü seslendirirken koro elemanlarıyla uyumlu çalıştı.
10. Türküyü seslendirirken şefin talimatlarına uydu.
TABLO PUANI
DEĞERLENDİRME: 100 üzerinden 70 puan alınması, öğrenmenin yeterli düzeyde olması demektir. 69
veya altı puan alınması, öğrenmenin tekrar edilmesi gerektiğini ifade eder.
ÖLÇEK PUANINI 100’LÜK SİSTEME DÖNÜŞTÜRME: Tablodan her bir kriter için alınabilecek en yüksek
puan, 5’tir. Tabloda toplam 10 ölçme kriteri vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan
(10x5=50) yöntemiyle bulunur.
PUAN= [(Tablo Puanıx100)/40] formülü uygulanır.
“Ölçme ve değerlendirme” ile ilgili pdf dosyasına
yandaki karekoddan ulaşabilirsiniz.
142

