Page 74 - THM TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 74
Kontrol Listesi
Bu form, aşağıda yer alan türkü ve zeybeğin, birleşik dokuzlu aksak ve evfer usullerine
özgü düzümlerini değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Her bir ölçütü okuyarak Evet ya
da Hayır seçeneklerine (x) işareti koyunuz.
ÖLÇÜTLER EVET HAYIR
Öğrendiğim aksak ritmini doğru vurabiliyorum.
Öğrendiğim evfer ritmini doğru vurabiliyorum.
Öğrendiğim “Abalımın Cepkeni” zeybeğini seslendirirken aksak usulü-
nü doğru vurabiliyorum.
Öğrendiğim “Karşı Yakanın Bulutu” türküsünü seslendirirken evfer usu-
lünü doğru vurabiliyorum.
Öğrendiğim birleşik dokuzlu (aksak) usulündeki “Abalımın Cepkeni” ve
birleşik dokuzlu (evfer) usulündeki “Karşı Yakanın Bulutu” türkülerinin
düzüm vurgularını ayırt edebiliyorum.
ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜ
1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmanın hangi bölümlerinde zorlandım?
Not: Değerlendirme sonunda “Hayır” şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz.
Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “Evet” ise
bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
Kitaplar kendinize ve başkalarına saygı duymayı öğrete-
cek, yüreği ve aklı, dünya ve insanlık sevgisiyle dolduracaktır.
Maksim GORKİ
73