Page 77 - THM TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 77
• Merekte Sarı Saman
• Bülbülümün Gafesi
• Değirmen Başında Vurdular Beni
• Keşkem Bu Ellere Gelmez Olaydım
• Arzuhal İçin Sultana Geldim
• Kırklar Dağı’nın Düzü
• Yârim Senden Ayrılalı
• Çalın Davulları Çaydan Aşağıya
• Ay Dolanaydı
• Keklik
• Siyah Zülfün Deste Deste
• Bugün Yârdan Haber Geldi
• Gara Guş Yuva Yapmış
• Hatice’ye Varamadım
• Kızıl Ağaç Yaprağı
• Yürü Güzel Yürü Yolundan Galma
• Yemenim Turalıdır
• Arkadaşlar Benim Derdim Yeğindir
• Arpa Durağa Geldi
• Dağlar Dağımdır Benim
b) (2+3)+(2+3) Curcuna Örnekleri
• Hacı Faracın Kızısan
• Sen Bir Yana Bir Yana
• Giderken Eyle Beni
• Altın Yüzük Yeşil Kaş
• Tebriz Üstü Maraga
• Ay Ağalar Ay Gız İle
• Dağlara Septim Ekin
• Cerrevin Kulpu Burma
• Ala Gözlerine Kurban Olaydı
b) On Zamanlı Karma Usullerin B Tipi: (2+3)+(3+2) (Lenk Fahte)
A ve B tipi beş zamanlı birleşik usullerin A+B şeklinde karılmasından oluşmuştur. Geleneksel Türk sanat
müziğinde bu usule “lenk fahte” denilmiştir. Daha çok peşrevlerde ve Mevlevi ayinlerinde kullanılmış bir
usuldür. Geleneksel Türk halk müziğinde on zamanlı usuller içinde aksak semaiden sonra en çok kullanılan
ikinci usuldür.
+ . + . + = + + +
On Zamanlı Karma Usullerin B Tipi Örnekleri
• Kuyudan Su Çekerler
• Bülbülümün Kafesi
• Kaşların Keman Senin
• Gadir Mevlâ’m Senden
• Belle Beni Bellerinen
• Ayvanın Altından Geçtim
76