Page 77 - TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 77
MAKAMSAL MÜZİK-ll
Uygulama 1: Aşağıda notası verilen 4/4’lük usuldeki uşşak makamı seyrini
a) bona yapınız.
b) solfej yapınız.
œ œ œ
4
œ œ ˙
œ œ œ
5
& 4 œ œ . œ œ œ œ œ . œ œ œ ˙ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ œ
œ
œ 8
& 5 œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ . œ œœ œ œ œ˙ ‰ œ œ j œ œ œ œ œ . œ œœ œ œ˙
j œ œ œ œ œœ œ œ
& 5 Œ œ 8 œ œ œ œ œ œ œ œ 8 œ . œ œ ‰ œ œ œ œœ œœ œ œ ˙ œ œ œ w
Duymak, işitmek yetmez; dinle. Öyle dinle ki ses ve söz
önce bilgiye sonra hikmete dönüşsün. Koyun kaval dinler
gibi değil; ağaç topraktan, yaprak yağmurdan suyu çeker
gibi dinle. Kulağın kapağı yok, açman gerekmez.
Aklını aç, kalbini aç, insafını aç ki dinlemiş olasın.
Mevlana
Yeter oldun fena bağında nalan Gülün rengine aldanma uçagör
Yürü bülbül yürü dost illerine Bu kesret merg-zarından geçegör
İdüp tavus-ı kudsilerle seyran Varup vahdet şarabından içegör
Yürü bülbül yürü dost illerine Yürü bülbül yürü dost illerine
75