Page 20 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO 12
P. 20
1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları
1-3. kısa cevaplı soruları verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayınız.
• usta-çırak • dudak trili • tonlama • diyafram • nefes
1. Eser seslendirmeye başlamadan önce alt-üst genişletme alıştırmaları, vurgulama alıştırmaları ve .....................................
alıştırmaları yapılmalıdır.
2. Artikülasyon egzersizleri yapılırken ..................................... kullanımına dikkat edilmelidir.
3. Eski dönemlerde müzik eğitiminde ..................................... yöntemi benimsenmiştir.
4-6. açık uçlu soruların cevaplarını ilgili alana yazınız.
4. Toplu söyleme etkinliklerinin sosyal hayatta kişiye kazandırdığı davranışlar nelerdir? Açıklayınız.
................................................................................................................................................................................................
5. Türk müziğinde özellikle solo söyleme uygulamalarında usta-çırak yönteminin benimsenmesinin sebebi ne olabilir?
................................................................................................................................................................................................
6. “Koro, takım çalışmasının en iyi örneklerinden biri olarak kabul edilebilir.”
Buna göre koro çalışmasının üyelerin müzikal gelişimine katkısını iş birliği açısından açıklayınız.
................................................................................................................................................................................................
7-8. çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
7. Aşağıdakilerden hangisi Osmanlıda Türk müziği icrâsı yapılan kurumlardandır?
A) Darülaceze
B) Darülmaarrif
C) Medreseler
D) Mehterhâne
E) Mülkiye Mektebi
8. Aşağıdakilerden hangisi koro çalışmalarının bireylere kazandırdığı davranışlardan biri değildir?
A) Disiplinli olabilme
B) Ses sağlığını koruyamama
C) Kalabalık gruplarla çalışabilme
D) Doğru konuşma ve şarkı söyleme
E) İş birliği yapabilme ve bunu sürdürebilme
18 Ses Eğitimi Uygulamaları ve Koro Kültürü Ses Eğitimi Uygulamaları ve Koro Kültürü

