Page 74 - TÜRK VE BATI MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 74
5. ÜNİTE
Ölçme ve Değerlendirme
A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.
1. Piyano, ilk olarak “piyano-forte” şeklinde yani İtalyancada “.........................” anlamına gelen
kelimelerle adlandırılmıştır. Daha sonraları ise bu ifade kısaltılarak “.........................” biçimini
almıştır.
B) Aşağıdaki açık uçlu soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız.
2. Klasik Dönem Viyana Okulunun önemini iki cümleyle açıklayınız.
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
3. Barok Dönem senfonisi ile Klasik Dönem senfonisini karşılaştırınız.
........................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
C) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
4. I. Eşitlik ve özgürlük düşüncesinin sanatı da etkilemiş olması
II. Sanat dallarının üslup olarak herkes tarafından anlaşır hâle gelmesi
III. Sanatın belli bir zümrenin etki alanından çıkma sürecinin başlaması
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri akılcı düşünceye büyük önem verilen Klasik Dönem’in
özelliklerindendir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II D) II ve III E) I, II, veIII
5. Aşağıdakilerden hangisi Klasik Dönem müziğinin özelliklerinden değildir?
A) Süslü ve karmaşık anlatım yerine parlak ama sade ve net bir anlatım kullanılmıştır.
B) Aydınlanma felsefesi, müziğin şekillenmesinde önemli rol oynamıştır.
C) Virtüözlük ile ilgili gelişme olmamıştır.
D) Müzik formlarının yapısal özellikleri genel hatlarıyla netlik kazanmıştır.
E) Çalgı metotları oluşturulmuştur.
6. I. Mevsimler Oratoryosu, Senfoni No.94, Do Majör Çello Konçertosu No.1, Ayda Dünya Operası
II. Sihirli Flüt, Figaro’nun Düğünü, La Minör Piano Sonatı No.8, Türk Marşı
III. Sol Minör Senfoni No.40, Pastoral Senfoni No.6, Piyano için Ay Işığı Sonatı No.27, Keman Konçertosu
Yukarıdaki eserlerin bestecileri sırasıyla hangi seçenekte doğru verilmiştir?
A) Ludwig van Beethoven-Wolfgang Amadeus Mozart-Franz Joseph Haydn
B) Franz Joseph Haydn-Wolfgang Amadeus Mozart-Ludwig van Beethoven
C) Franz Joseph Haydn-Ludwig van Beethoven-Wolfgang Amadeus Mozart
D) Wolfgang Amadeus Mozart-Ludwig van Beethoven-Franz Joseph Haydn
E) Wolfgang Amadeus Mozart-Franz Joseph Haydn-Ludwig van Beethoven
7. Aşağıdaki besteci eser eşleşmelerinden hangisi yanlıştır?
A) Antonio Salieri-Piyano Sonatı Op.17.
B) Carl Philipp Emanuel Bach-La Minör Çello Konçertosu WQ 170
C) Johann Wenzel Anton Stamitz-Do Majör Flüt Konçertosu
D) Johann Christian Bach-Do Minör Viyola Konçertosu
E) Domenico Cimarosa-Do Majör Obua Konçertosu
8. Aşağıdakilerden hangisi Klasik Dönem’de en çok eser bestelenen formlardan biri değildir?
A) Sonat B) Konçerto C) Süit D) Senfoni E) Konçerto grosso
NOT: Cevaplarınızı cevap anahtarıyla karşılaştırınız. Yanlış cevap verdiğiniz ya da cevap verirken tereddüt ettiğiniz sorularla ilgili
konuları gözden geçiriniz. Cevaplarınızın tümü doğru ise bir sonraki öğrenme faaliyetine geçiniz.
KLASİK DÖNEM MÜZİĞİ 73