Page 80 - TÜRK İSLAM MUSİKİSİ 12
P. 80
Yüzyıllar boyunca İslamlaşan toplumlarda ezan, her toplumun
kendi müzik kültürünün etkisinde şekillenmiş ve İslam toplumla-
rının kendilerine has ezan okuma şekilleri ortaya çıkmıştır. Ortaya
çıkan bu kültürler arasında Türk İslam musikisi geleneği önemli bir
yere sahiptir. Türk İslam geleneğinde ezan her vakitte farklı ma-
kamlar tercih edilerek kendine has bir üslup çerçevesinde icra edil-
mektedir. Ezan okumak için tespit edilmiş bir makam yoktur. Her
makamda icra edilebilir fakat Türk İslam geleneğinde her vakit için
tercih edilebilecek belli başlı makamlar belirlenmiştir. Her vakit için
farklı makamın uygulanması zamanla bir gelenek haline dönüşerek
günümüze kadar süregelmiştir. Örneğin sabah ezanı sabâ ve dilkeş-
hâveran; öğle ezanı rast ve hicaz; ikindi ezanı rast, uşşak, bayati, hi-
caz ve nihavent; akşam ezanı rast, hicaz, segâh ve dügah; yatsı ezanı
ise uşşak, bayati, rast, neva ve hicaz makamlarında icra edilmiştir.
SABÂ EZÂN
Düzenleyen
Fatih KOCA
1 q r Ï Ï j Ï Ï Ï j Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
J J J
Alla huekberal la hu ek ber Al lahuekveral la a a a hu ek ber
2 r ú j Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& q Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï J Ï ú
J
Eşhedü ellailahe illal lah Eş hedüel la a a a i la he il lal lah
3 r ú Ï Ï Ï
& q Ï Ï Ï Ï ú
Eşhedü enneMuhammederra sulul lah Eehedü enneMuham mederra sulul lah
4 q r ú Ï Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï ú
Hayye alessa la ah Hayye alessala a a ah
5 q r ú Ï Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï ú
Hayye alel fe lah Hayye alelfela a a ah
6 r ú Ï Ï Ï Ï
& q Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú
Essa latühayrummi nen nevm Essa la a a a tü hayrum minen nevm
7 q r Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï J Ï ú
J J J
Alla huekberal la hu ek ber La a a a i la he il lal lah
78