Page 80 - TÜRK İSLAM MUSİKİSİ 12
P. 80
HİCAZ TELBİYE
Güfte: O P RU
Usulü: Türk aksağı Beste: O P RU
U ğı
1 5 U U H H
& w s 4 Ï ú ú Ï . ú Ï Ï Ï Ï ú ú
HE EH H HE EH
4 U U
& w s Ï ú ú . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú ú
J
HE EH şH UL H H H HE EH
7 Ï U
& w s Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú Ï Ï Ï Ï Ï
L H GH YH L H H H H YH şH UL H H
Temcid, ramazan aylarında teravih namazından sonra, sahur vaktinden önce besteli ya da bestesiz
şekilde müezzinler tarafından minareden okunur. Recep, şaban ve ramazan ayları boyunca sabah
namazında veya mübarek gecelerde icra edilir. Allah’ın büyüklüğünü veya ona yakarmayı dile getirir.
Mehmet Zihni Efendi, Ni’met-i İslam’da temcidin Sultan Nasırüddin’in emriyle başladığını ve gecenin
son üçte birinde okunduğunu söylemiştir. Temcidler, İstanbul’da önceleri Üsküdar’da Aziz Mahmud
Hüdayi ve Nasuhi dergâhlarında okunmaya başlanmış, sonraları diğer dergâh, cami ve çeşitli mec-
lislerde icra edilmiştir. Anadolu’da ise daha basit şekliyle icra edildiği bilinmektedir.
Birçok makamla icra edilen temcidler, ilahi veya tevşih şeklinde bestelenmiş olmadığı için her gece
ayrı makamda okunmuş ve başından sonuna kadar aynı makamda devam etmiştir.
Temcidler, şekil olarak Allah’a “dua, sena ve kelime-i tevhid”, Hz. Muhammed’e ise “salât ü selam” gibi
sözlerden ve Türkçe manzum bir münacat ile bazı kısa ayetlerden meydana gelmiştir.
HİCAZ TEMCİD
Güfte: O P RU
Beste: O P RU
1 Ï Ï . Ï Ï U U U Ï Ï U
Ï
& w s J Ï Ï Ï Ï Ï . Ï Ï Ï Ï Ï . Ï Ï Ï
J
HG E H H GH H
D ı G GH H
2 Ï Ï . Ï Ï U U U Ï Ï U
Ï
& w s J Ï Ï Ï Ï Ï . Ï Ï Ï Ï Ï . Ï Ï J Ï
ı D H GH H
3 Ï Ï . Ï Ï U U U Ï Ï U U U
Ï
Ï
& w s J Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
D D D D
CAMİ MUSİKİSİ