Page 109 - TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 109
2. ÜNİTE
Yesârî Âsım Arsoy (1900-1992)
1900 yılında Güney Makedonya’nın Drama şehrinde doğmuştur (Gör-
sel 2.74). Bazı kaynaklarda doğum tarihi 1892 olarak geçmektedir. Sol elini
kullandığından dolayı “Yesârî” denilmiştir. İlk ve orta öğrenimini bitirdik-
ten sonra önce İstanbul’a, 1917 yılında da Sakarya’ya yerleşmiştir. 1920
yılında Antalya vapur işletmesinde çalışmış, aynı yıl İstanbul’a dönmüştür.
İstanbul’da çeşitli işlerde çalıştıktan sonra tamamen müziğe yönelmiştir.
1954 yılında kısa bir süre İstanbul Radyosu’nda da çalışmıştır.
Küçük yaşlarda Drama’da oturdukları mahalle camisinde müezzinlik
yapmıştır. Bağlama ve ud çalmıştır. İzmit’te bulunduğu yıllarda Zeki Arif
Ataergin ve Fehmi Tokay’dan yararlanmıştır.
1930’lu yıllarda başladığı beste çalışmaları başarıyla sonuçlanmış, 300 Görsel 2.74: Yesârî Âsım Arsoy
kadar eser vermiştir. Bugün bilinen eserlerinin sayısı 250 civarındadır. Bir-
çok eseri plaklara okunmuştur. Ayrıca kendisinin de ud ve başka çalgılar eşliğinde doldurduğu plakları vardır. Aynı
NİHAVEND ŞARKI ÇAMLICANIN ÜÇ GÜLÜ
BESTE GÜFTE: YESARİ ASIM AKSOY
USULU: NİM SOFYAN
zamanda şiirle de uğraşan sanatçının çoğu eserinin sözleri kendisine aittir. 1992 yılında hayatını kaybetmiştir.
Eserlerinden bazıları şunlardır: Fariğ Olmam Meşrebi Rindaneden, Sazlar Çalınır Çamlıca’nın Bahçelerinde,
Adalardan Bir Yar Gelir Bizlere, Biz Heybeli’de Her Gece Mehtaba Çıkardık, Ömrüm Seni Sevmekle Nihayet Bula-
caktır vb.
ÇAMLICA’NIN ÜÇ GÜLÜ
Usulü: Nim Sofyan Güfte: Yesârî Âsım Arsoy
Beste: Yesârî Âsım Arsoy
1
3 2 Ï Ï Ï j Ï Ï .
& 3 4 Ï Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï J .
5 2
3 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï Ï Ï
& 3 Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
BİZ ÇAM LI CA NIN ÜÇ GÜ LÜ
10
3 Ï .
& 3 Ï Î Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Î .
YÜZ AŞK BAH ÇE Sİ NİN BÜL BÜ LÜ YÜZ
15
3 . Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
& 3 . Î
DİL LER DE GE ZER SÖY LE Nİ RİZ GAM SIZ
20
3 Ï 1 . 2 %
& 3 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Î . Ï Ï
( SON )
YA ŞA RIZ EĞ LE Nİ RİZ RİZ
5. ETKİNLİK
Notaları verilmiş olan dönemin müzik adamlarının eserlerinden örnekleri seslendiriniz. Seslendirdiğiniz
eserlerdeki melodik yapıyı bugünün şarkılarıyla karşılaştırıp aradaki farkı arkadaşlarınızla paylaşınız.
108 TÜRK MÜZİĞİNDE DÖNEMLER