Page 132 - TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 132

2. ÜNİTE



                  KAYNAKÇA


               A. B. ALANER, Osmanlı İmparatorluğunda Çok Sesli Müziğin Gelişimi, Ankara: Yeni Türkiye Stratejik Araştırmalar
               Merkezi, Yeni Türkiye (Türk Musikisi Özel Sayısı),  Sayı 57,  2014.
               A. CEMALCILAR, Ahmet Adnan Saygun ve Yunus Emre Oratoryosu, Kurgu Dergisi, Sayı 11, s.179-189. 1992.
               A. DEMİR, Islahatçı-Yenilikçi Padişah II. Mahmut Dönemi, Mevzuat Dergisi, Sayı 88, 2005.
               A. EMNALAR, Tüm Yönleriyle Türk Halk müziği ve Nazariyatı, İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 1998
               A. KABAKLI, Türk Edebiyatı, İstanbul: Türk Edebiyat Vakfı Yayınları, 2006.
               A. KOÇ, Sanat ve Müzik Bağlamında Konservatuvar Eğitimi (Söyleşi), Hürriyet Gazetesi Eğitim Köşesi, 27.07.2015.
               A. SAY, Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 2012.
               A. Ş. AK, Türk Musikisi Tarihi, Ankara: Akçağ Yayınları, 2014.
               A. TURANİ, Sanat Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2015.
               A. UÇAN, Geçmişten Günümüze Günümüzden Geleceğe Türk Müzik Kültürü, Ankara: Evrensel Müzik ve Yayınevi,
               2015.
               A. WİLLİ ve T.D. RALP, Teh Harward Brief Dictionary of Music, A Washington Square press Book, USA, 1996.
               A. YAVAŞÇA, Türk Müziğinde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, İstanbul:  Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, 2002.
               A.M. EMİN, Uygur Mukam Haznesi, Ürümçi, 1997.
               B. AKSOY, Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi, Cilt 4, İstanbul: Tarih Vakfı, 1993.
               B. GÜDEK ve A.KILIÇ, Muzıka-ı Hümayun’dan Günümüze Klasik Batı Müziğinin Türkiye’deki Tarihsel Gelişimi, The
               Journal of Academic Social Science Studies, Sayı 47, s.89-102, 2016.
               C. ÇAM, Saya Gezme ve Kış Yarısı (Söyleşi), Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Grafik Öğretmeni,
               Kocaeli, 9.07.2018.
               C. DEMİRSİPAHİ, Türk Halk Oyunları, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1975.
               C. DİLÇİN, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2016.
               C. SELANİK, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Ankara: Doruk Yayımcılık, 1996.
               Ç. TANRIKORUR, Osmanlı Dönemi Türk Musikisi, İstanbul: Dergâh Yayınları, 2011.
               E. DEMİRGEN ve N. SAZAK, III. Selim Dönemi’nde Enderun-İ Hümayun Mekteplerinde Okutulan Müzik Risalesinin
               Meşk Yöntemi Açısından İncelenmesi, İDİL Dergisi, Cilt 3, Sayı 11, s.27-46, 2013.
               E. E. KAYA, Yeni Türk Müzik İnkılabına Bir “Hazırlık Evresi” Olarak 1826-1920 Dönemi, Turkish Studies - International
               Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Cilt 7, Sayı 1, s.1451-1460, 2012.
               E. GÜRPINAR, O. ZAHAL ve T. SAĞER, Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Müzikte Modernleşme Hareketleri ve Müzik Politi-
               kaları (1923-1952), İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi Güzel Sanatlar, Cilt 2, Sayı 1 s.71-89, 2013.
               E. KARADENİZ, Türk Musikisinin Nazariye ve Esasları, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2013.
               E. KUTLAY, 100 Soruda Osmanlı Müziği, İstanbul: Rumuz Yayınevi, 2017.
               E. ÖZDEN, Osmanlı Maarifinde Musiki, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınevi, 2015.
               E. P. JUDETZ, Türk Musiki Kültürünün Anlamları, İstanbul: Pan Yayınları, 1998.
               E. R. SERDAROĞLU, Muzıka-i Hümayun’un Kurulmasından Günümüze Türkiye’de Çoksesli Klasik Batı Müziğinin Ku-
               rumlaşması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul, 2008.
               E. ÜNGÖR, Türk Marşları, Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları, 1966.
               F. ÇALIŞIR, Müziğin Düşüncedeki Yeri, Ankara: İş Matbaacılık ve Ticaret, 1971.
               F. G. VURAL, İslamiyet’ten Önce Türklerde Kültür ve Müzik, İstanbul: Ötüken Yayınları, 2016.
               F. GÖHER VURAL ve T. VURAL, Büyük Uygur Devleti Döneminde “Arp Çalgısı”, Turan Stratejik Araştırmalar Merkezi
               Dergisi, Cilt 5, Sayı 17, s.25-30, 2003.
               F. KOÇ, Türk Din Musikisinde Ud Sazının Yeri ve Önemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı
               38, s.123-140. 2015.
               F. SIDAL, Türk Musikisi Nazariyatı, Ankara: TRT Müzik Dairesi Yayınları, 1998.
               G. ÇOLAKOĞLU SARI, 19. Yüzyıl Batılılaşma Hareketlerinin Osmanlı- Türk Müziğine Yansımaları, Cilt 181, Sayı 181,
               s. 31- 49, 2014.
               G. ÇOLAKOĞLU, Osmanlı Türk Müziğinde Melodi-Usül-Aruz İlişkisi, Gazi Üniversitesi Uluslar Arası Karşılaştırmalı
               Edebiyat ve Dil Bilimi Kongresi, Ankara, 2009.




                                                                                        TÜRK MÜZİĞİNDE DÖNEMLER  131
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137