Page 113 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 113

=   BİLGİ KUTUSU
               Commedia dell’Arte karakteri Pulcinella,  İngiliz kukla karakteri Punch’ın (Panç) atası kabul edilmektedir.



                                                  METİN İNCELEME
                 Carlo Goldoni’nin  İki Efendinin Uşağı adlı oyun metnini okuyunuz.  Aşağıdaki sorular
                 doğrultusunda metni inceleyiniz.

                 1.  Oyunun konusu nedir?
                 2.  Oyunun dramatik örgüsü nasıldır?
                 3.  Oyunun başkahramanı kimdir?
                 4.  Oyunun başkahramanının oyundaki işlevi nedir?
                 5.  Oyundaki çatışma unsurları nelerdir?
                 6.  Oyundaki kişiler kimlerdir? Kişilerin fiziksel ve psikolojik özellikleri nelerdir?
                 7.  Oyundaki komedya özellikleri nelerdir?
                 8.  Oyun, yazıldığı ülkenin hangi sosyal ve kültürel ögelerini yansıtmaktadır?
                 9.  Oyunun Moliere komedyalarıyla benzer ve farklı yönleri nelerdir?




                                                    ETKİNLİK ZAMANI

               Etkinlik Adı: Değişen İstasyonlar

               Etkinlik Amacı: Rönesans tiyatrosunun tarihsel gelişimi, özellikleri, yazar ve eserlerini farklı öğrenme
               yöntemleriyle sunmak

               Kullanılacak Malzemeler: Renkli karton, kâğıt, kalem, silgi, yapıştırıcı, makas, fotoğraf / resim çıktıları,
               bilgisayar ve etkileşimli tahta
               Aşağıdaki basamakları takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.

               ;   Öğretmeniniz rehberliğinde ve sınıf mevcuduna göre üç gruba ayrılınız.
               ;   Her grup için oylama yoluyla bir istasyon şefi belirleyiniz.
               ;   Etkinlik için bir hafta öncesinden Rönesans Dönemi’nde tiyatro konusuyla ilgili araştırma yapınız.
               ;   Etkinlik için gereken araç gereci bir hafta öncesinden hazırlayınız.
               ;   Sınıf ortamında U oturma düzeninde üç farklı istasyon (masa) oluşturunuz.
               ;   Hangi istasyona hangi grubun gideceğini kurayla belirleyiniz.
               ;   Rönesans Dönemi’nde tiyatro konusu hakkında birinci istasyonda bir broşür, ikinci istasyonda afiş,
                  üçüncü istasyonda ise bilgilendirici bir sunum hazırlayınız.
                  Birinci Tur: Sırasıyla birinci (broşür), ikinci (afiş) ve üçüncü (sunum) istasyonlara giderek 5 dakika
                  süreyle o istasyon için belirtilen görevi yerine getiriniz (5 dakikalık süreler istasyon şefleri tarafından
                  kontrol edilecektir.).
                  İkinci Tur: İstasyon değişikliği yaparak önceki grubun yapmakta olduğu etkinliği (eksik kalan) 5
                  dakikada tamamlamaya çalışınız.
                  Üçüncü Tur: Gitmediğiniz son istasyonda 5 dakika çalışarak etkinliği tamamlayınız. Böylelikle birinci
                  istasyondaki broşür, ikinci istasyondaki afiş ve üçüncü istasyondaki sunum ürünleri ortaya çıkmış
                  olacaktır.
               ;   İlk istasyona tekrar geldiğinizde etkinliği sona erdiriniz.
               ;   Hazırladığınız ürünlere sunduğunuz katkılarla ne anlatmak istediğinizi açıklayınız.
               ;   Hazırladığınız ürünleri sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.



                         Konuşmanın yeterli olmadığı zamanlarda saf masumiyetin sessizliği ikna edicidir.
                                                                                Shakespeare




                                                                                                      111
                                                            TR
                                                              OSU
                                                 R
                                                 RÖNESANS TİYATROSU
                                                           A
                                                  ÖNESANS TİY
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118