Page 148 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 148

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
            A)  Aşağıdaki cümlelerin başındaki paranteze verilen bilgiler doğruysa D, yanlışsa Y yazınız.


            1.   (...)  XVIII. yüzyıl tiyatrosu klasik akımın etkisinde kalmıştır.
            2.   (...)  XVIII. yüzyıl tiyatro anlayışında tragedyaların şiir dili oldukça süslü bulunmuş ve dilde
                   sadeleştirmeye gidilmiştir.
            3.   (...)  XVIII. yüzyılda Avrupa tiyatrolarında Fransız sahne tasarımcılığı hâkimdir.
            4.   (...)  XVIII. yüzyıl Fransız oyun yazarlığında XVII. yüzyıl oyunlarından esinlenilmiştir.
            5.   (...)  Alman tiyatrosunda ilk önemli reform adımları Goethe tarafından atılmıştır.



            B)  Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları doğru ifadelerle doldurunuz.

            1.  XVIII. yüzyıla gelinceye kadar .......................................... ve .......................................... tiyatroları Fransız, İngiliz
                ve Alman tiyatro topluluklarına bağlı kalmışlardır.
            2.  XVIII. yüzyıl Alman tiyatrosunda öne çıkan oyun yazarları .......................................... ekolünün temsilcisidir.
            3.  XVIII. yüzyılda .......................................... Almanya’nın önem arz eden ilk gerçek oyun yazarıdır.
            4.  1727’de .......................................... ve .......................................... bir tiyatro reformu gerçekleştirmek için bir
                araya gelmişlerdir.
            5.  Emilia Galotti adlı oyun, kişileri burjuva sınıfı ile ilişkili olduğundan .......................................... olarak kabul
                edilmektedir.



            C)  Aşağıda verilen yazar ve eserleri yazarların başındaki paranteze eser kısmında uygun olan
                harfleri yazarak eşleştiriniz.

                   YAZAR                                                                              ESER
            1.   (...)  Gotthold Eprahim Lessing         a)  Küçük Katherine
            2.   (...)  Crebillon                        b)  Hamburg Dramaturjisi
            3.   (...)  Kleist                                                               c)  Cyrano de Bergerac
            4.   (...)  Francesco Scipione di Maffei
                                                         ç)  Atreus ve Thyestes
            5.   (...)  Denis Diderot
            6.   (...)  Pierre de Marivaux                         d)  Oyunculuk Üzerine Aykırı Düşünceler
                                                         e)  Gönül ve Kısmet
                                                         f)  Merope



            Ç)  Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

            1.  Aşağıdakilerden hangisi Beaumarchais’e ait bir oyundur?


                A)  Sevil Berberi
                B)  Üç Portakalın Aşkı
                C)  İki Efendinin Uşağı
                D)  On İkinci Gece
                E)  Otelci Kadın









         146
                                                     7. ÜNİTE
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153