Page 180 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 180

METİN İNCELEME

             Arthur Miller’ın Satıcının Ölümü adlı oyun metnini okuyunuz. Aşağıdaki sorular doğrultusunda
             metni inceleyiniz.

              1.  Oyunun konusu nedir?
              2.  Oyunun dramatik örgüsü nasıldır?
              3.  Oyunun başkahramanı kimdir?
              4.  Oyunun başkahramanının oyundaki işlevi nedir?
              5.  Oyundaki çatışma unsurları nelerdir?
              6.  Oyundaki kişiler kimlerdir? Kişilerin fiziksel ve psikolojik özellikleri nelerdir?
              7.  Oyun, gerçekçi ve doğalcı akımın hangi özelliklerini göstermektedir?
              8.  Oyun, hangi tiyatro akımı özelliklerini yansıtmaktadır?
              9.  Oyun, yazıldığı ülkenin hangi sosyal ve kültürel ögelerini yansıtmaktadır?






                                                C   SIRA SİZDE

            Eugene O’Neill’ın Karaağaçlar Altında, Tennessee Williams’ın Arzu Tramvayı adlı oyun metinlerini okuyunuz.
            Oyunları, diğer ülkelerdeki gerçekçi ve doğalcı oyunlarla dramatik örgü açısından karşılaştırınız.




                                                 ETKİNLİK ZAMANI

            Etkinlik Adı: Bir Soru Bir Cevap

            Etkinlik Amacı: Gerçekçi ve doğalcı tiyatronun özelliklerini pekiştirmek

            Kullanılacak Malzemeler: Not kâğıdı, kalem, silgi

            Aşağıdaki basamakları takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.

            1.  Not kâğıdı, kalem ve silginizi hazırlayınız.
            2.  Kâğıdınıza gerçekçi ve doğalcı tiyatro ile ilgili bir soru yazınız.
            3.  Öğretmenizin kâğıtları toplamasını ve karıştırarak yeniden size dağıtmasını bekleyiniz.
            4.  Size düşen kâğıttaki soruya bir cevap yazınız (Kâğıda isminizi yazmayınız.).
            5.  Cevap yazılmış kâğıtların öğretmeniniz tarafından toplanıp, karıştırılarak tekrar size gelmesini
                bekleyiniz.
            6.  Size düşen kâğıttaki soru ve cevabı sırayla yüksek sesle okuyunuz.
            7.  Doğru cevapları sınıfça tartışarak kararlaştırınız.






                                       Bir akıl iyidir ama ikinci akıl daha iyidir.
                                                                                                      Çehov









         178                                          9. ÜNİTE
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185