Page 257 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 257

C   SIRA SİZDE

              İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci’nin Vatan yahut Hisse-i Şayia adlı oyun metnini okuyunuz. Oyunun
              dramatik örgüsünü,  Musahipzade Celal’in  İstanbul Efendisi  adlı oyununun dramatik örgüsüyle
              karşılaştırınız.


                                                   ETKİNLİK ZAMANI


              Etkinlik Adı: Değişen İstasyonlar
              Etkinlik Amacı: Tanzimat ve Meşrutiyet tiyatrosunun tarihsel gelişimi, özellikleri, yazar ve eserlerini
              farklı öğrenme yöntemleriyle sunmak

              Kullanılacak Malzemeler: Renkli karton, kâğıt, kalem, silgi, yapıştırıcı, makas, fotoğraf / resim çıktıları,
              bilgisayar ve etkileşimli tahta

              Aşağıdaki basamakları takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.

              ;   Öğretmeniniz rehberliğinde ve sınıf mevcuduna göre üç gruba ayrılınız.
              ;   Her grup için oylama yoluyla bir istasyon şefi belirleyiniz.
              ;   Etkinlik için bir hafta  öncesinden Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemi’nde tiyatro konusuyla ilgili
                  araştırma yapınız.
              ;   Etkinlik için gereken araç gereci bir hafta öncesinden hazırlayınız.
              ;   Sınıf ortamında U oturma düzeninde üç farklı istasyon (masa) oluşturunuz.
              ;   Hangi istasyona hangi grubun gideceğini kurayla belirleyiniz.
              ;   Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemi’nde tiyatro konusu hakkında birinci istasyonda bir broşür, ikinci
                  istasyonda afiş, üçüncü istasyonda ise bilgilendirici bir sunum hazırlayınız.
                  Birinci  Tur: Sırasıyla birinci (broşür), ikinci (afiş) ve üçüncü (sunum) istasyonlara giderek 5
                  dakika süreyle o istasyon için belirtilen görevi yerine getiriniz (5 dakikalık süreler istasyon şefleri
                  tarafından kontrol edilecektir.).
                  İkinci Tur: İstasyon değişikliği yaparak önceki grubun yapmakta olduğu etkinliği (eksik kalan) 5
                  dakikada tamamlamaya çalışınız.
                  Üçüncü Tur: Gitmediğiniz son istasyonda 5 dakika çalışarak etkinliği tamamlayınız. Böylelikle
                  birinci istasyondaki broşür, ikinci istasyondaki afiş ve üçüncü istasyondaki sunum ürünleri ortaya
                  çıkmış olacaktır.
              ;   İlk istasyona tekrar geldiğinizde etkinliği sona erdiriniz.
              ;   Hazırladığınız ürünlere sunduğunuz katkılarla ne anlatmak istediğinizi açıklayınız.
              ;   Hazırladığınız ürünleri sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.





                     “Benim düşünceme göre tiyatro, umumi bilgi verecek, yahut örf ve adetleri öğretecek bir
                     mektep değildir. O, sadece bir eğlencedir. Bunun içindir ki en kederli dramları tasvir edenler bile
                     seyirciyi eğlendirmelidir.”
                                                                                    Namık Kemal














                                                                                                     255
                                       TANZİMAT’TAN CUMHURİYET’E TÜRKİYE’DE TİYATRO
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262