Page 257 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 257
C SIRA SİZDE
İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci’nin Vatan yahut Hisse-i Şayia adlı oyun metnini okuyunuz. Oyunun
dramatik örgüsünü, Musahipzade Celal’in İstanbul Efendisi adlı oyununun dramatik örgüsüyle
karşılaştırınız.
ETKİNLİK ZAMANI
Etkinlik Adı: Değişen İstasyonlar
Etkinlik Amacı: Tanzimat ve Meşrutiyet tiyatrosunun tarihsel gelişimi, özellikleri, yazar ve eserlerini
farklı öğrenme yöntemleriyle sunmak
Kullanılacak Malzemeler: Renkli karton, kâğıt, kalem, silgi, yapıştırıcı, makas, fotoğraf / resim çıktıları,
bilgisayar ve etkileşimli tahta
Aşağıdaki basamakları takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.
; Öğretmeniniz rehberliğinde ve sınıf mevcuduna göre üç gruba ayrılınız.
; Her grup için oylama yoluyla bir istasyon şefi belirleyiniz.
; Etkinlik için bir hafta öncesinden Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemi’nde tiyatro konusuyla ilgili
araştırma yapınız.
; Etkinlik için gereken araç gereci bir hafta öncesinden hazırlayınız.
; Sınıf ortamında U oturma düzeninde üç farklı istasyon (masa) oluşturunuz.
; Hangi istasyona hangi grubun gideceğini kurayla belirleyiniz.
; Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemi’nde tiyatro konusu hakkında birinci istasyonda bir broşür, ikinci
istasyonda afiş, üçüncü istasyonda ise bilgilendirici bir sunum hazırlayınız.
Birinci Tur: Sırasıyla birinci (broşür), ikinci (afiş) ve üçüncü (sunum) istasyonlara giderek 5
dakika süreyle o istasyon için belirtilen görevi yerine getiriniz (5 dakikalık süreler istasyon şefleri
tarafından kontrol edilecektir.).
İkinci Tur: İstasyon değişikliği yaparak önceki grubun yapmakta olduğu etkinliği (eksik kalan) 5
dakikada tamamlamaya çalışınız.
Üçüncü Tur: Gitmediğiniz son istasyonda 5 dakika çalışarak etkinliği tamamlayınız. Böylelikle
birinci istasyondaki broşür, ikinci istasyondaki afiş ve üçüncü istasyondaki sunum ürünleri ortaya
çıkmış olacaktır.
; İlk istasyona tekrar geldiğinizde etkinliği sona erdiriniz.
; Hazırladığınız ürünlere sunduğunuz katkılarla ne anlatmak istediğinizi açıklayınız.
; Hazırladığınız ürünleri sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.
“Benim düşünceme göre tiyatro, umumi bilgi verecek, yahut örf ve adetleri öğretecek bir
mektep değildir. O, sadece bir eğlencedir. Bunun içindir ki en kederli dramları tasvir edenler bile
seyirciyi eğlendirmelidir.”
Namık Kemal
255
TANZİMAT’TAN CUMHURİYET’E TÜRKİYE’DE TİYATRO