Page 164 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 164

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Kesik Kare Piramitte En Kısa Mesafe





                        Uygulama - 1







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim
                 •  Uzamsal Muhakeme

              Hedefler


              Öğrencilerin  kesik  piramidin  ayrıt  uzunluklarını  ve  yüksekliğini  hesaplayabilmeleri
              hedeflenir.
              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin  dik  prizmalar  ile  dik  piramitlerin  uzunluk,  alan  ve  hacim  bağıntılarını  oluşturma
              aşamasında kullanılabilir.

              Dikkat Çekme

              •  Öğrencilere materyalin alt parçasını gösteriniz ve “Bu cisim sizce neye benziyor?” diye
                sorunuz.
              •  Öğrencilerden doğru yanıt alamazsanız materyalin bütün hâlini gösteriniz ve onlara aynı
                soruyu sorunuz.
              Kare piramit yanıtını alınca üstteki parçayı kesiyormuş gibi gösterip kalan parçanın kesik kare
              piramit olduğunu ifade etmelerini sağlayınız.


                                    Kullanılan Malzemeler
              İşleniş               •  Tahta kalemi
                                    •  Keçeli kalem
                                    •  Cetvel

              •  Öğrencileri gruplara ayırınız ve onlara kesik kare piramit materyalinden veriniz.
              •  Kesik kare piramidin köşelerini görseldeki gibi isimlendirmelerini öğrencilerden isteyiniz.
              •  Öğrencilerden A noktasından yola çıkan bir karıncanın cismin ayrıtlarını kullanarak C  noktasına
                gitmesi için izleyebileceği yolları belirlemelerini isteyiniz. Bunu öğrencilerle tartışınız.
















          162
          162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169