Page 164 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 164
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Kesik Kare Piramitte En Kısa Mesafe
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Muhakeme
Hedefler
Öğrencilerin kesik piramidin ayrıt uzunluklarını ve yüksekliğini hesaplayabilmeleri
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin dik prizmalar ile dik piramitlerin uzunluk, alan ve hacim bağıntılarını oluşturma
aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
• Öğrencilere materyalin alt parçasını gösteriniz ve “Bu cisim sizce neye benziyor?” diye
sorunuz.
• Öğrencilerden doğru yanıt alamazsanız materyalin bütün hâlini gösteriniz ve onlara aynı
soruyu sorunuz.
Kare piramit yanıtını alınca üstteki parçayı kesiyormuş gibi gösterip kalan parçanın kesik kare
piramit olduğunu ifade etmelerini sağlayınız.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Tahta kalemi
• Keçeli kalem
• Cetvel
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve onlara kesik kare piramit materyalinden veriniz.
• Kesik kare piramidin köşelerini görseldeki gibi isimlendirmelerini öğrencilerden isteyiniz.
• Öğrencilerden A noktasından yola çıkan bir karıncanın cismin ayrıtlarını kullanarak C noktasına
gitmesi için izleyebileceği yolları belirlemelerini isteyiniz. Bunu öğrencilerle tartışınız.
162
162