Page 168 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 168

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Kesik Kare Piramitte Yükseklikler Oranı





                        Uygulama - 3







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler


                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim
                 •  Uzamsal Muhakeme

              Hedefler


              Öğrencilerin benzerlik oranını kullanarak kare piramitlerin taban alanlarının ve hacimleri-
              nin oranlarını hesaplayabilmeleri hedeflenir.

              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Bu uygulama, öğrencilerin ön bilgilerini kullanarak yeni bilgiler kazanmasını sağlamak
              amacıyla kullanılabilir.

              Dikkat Çekme


              Öğrencilere kesik kare piramit materyalinin içini küçük kare piramidi kullanarak kaç seferde
              su ile doldurabileceklerini sorunuz.

              İşleniş               Kullanılan Malzemeler
                                    •  Cetvel


              •  Öğrencileri gruplara ayırınız ve onlara kesik kare piramit materyalinden veriniz.
              •  Öğrencilerin kesik kare piramidin özelliklerini hatırlamalarını sağlayınız.
              •  Öğrencilere kare piramidin özelliklerinin kesik kare piramit için de geçerli olup olamayacağını
                sorunuz.
              •  Öğrencilerden büyük ve küçük piramidin taban ayrıt uzunluklarını cetvelle ölçmelerini, taban
                alanlarını hesaplamalarını, buldukları sonuçları karşılaştırmalarını isteyiniz.
              •  Öğrencilere büyük ve küçük piramidin yükseklik uzunluklarını bulmak isterlerse nasıl bir yol
                izleyebileceklerini sorunuz.
              •  Öğrencilere büyük ve küçük piramidin taban alanları ile yükseklikleri arasında bir ilişki olup
                olmadığını sorunuz.

              [!] Öğrencilerin küçük piramit ve büyük piramidin yükseklikleri arasında bir benzerlik oranı
              bulmalarını sağlayınız ve bu oranın karesinin  kesik kare piramidin taban alanlarının oranına
              eşit olduğunu onlara fark ettiriniz.







          166
          166
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173