Page 168 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 168
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Kesik Kare Piramitte Yükseklikler Oranı
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Muhakeme
Hedefler
Öğrencilerin benzerlik oranını kullanarak kare piramitlerin taban alanlarının ve hacimleri-
nin oranlarını hesaplayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Bu uygulama, öğrencilerin ön bilgilerini kullanarak yeni bilgiler kazanmasını sağlamak
amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere kesik kare piramit materyalinin içini küçük kare piramidi kullanarak kaç seferde
su ile doldurabileceklerini sorunuz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Cetvel
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve onlara kesik kare piramit materyalinden veriniz.
• Öğrencilerin kesik kare piramidin özelliklerini hatırlamalarını sağlayınız.
• Öğrencilere kare piramidin özelliklerinin kesik kare piramit için de geçerli olup olamayacağını
sorunuz.
• Öğrencilerden büyük ve küçük piramidin taban ayrıt uzunluklarını cetvelle ölçmelerini, taban
alanlarını hesaplamalarını, buldukları sonuçları karşılaştırmalarını isteyiniz.
• Öğrencilere büyük ve küçük piramidin yükseklik uzunluklarını bulmak isterlerse nasıl bir yol
izleyebileceklerini sorunuz.
• Öğrencilere büyük ve küçük piramidin taban alanları ile yükseklikleri arasında bir ilişki olup
olmadığını sorunuz.
[!] Öğrencilerin küçük piramit ve büyük piramidin yükseklikleri arasında bir benzerlik oranı
bulmalarını sağlayınız ve bu oranın karesinin kesik kare piramidin taban alanlarının oranına
eşit olduğunu onlara fark ettiriniz.
166
166