Page 165 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 165

•  Öğrencilere sabit hızla ilerleyen karıncanın A noktasından C′ noktasına hangi yolu kullanarak         T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
             en kısa sürede ulaşabileceğini sorunuz. Bunu öğrencilerle tartışınız.
           •  Öğrencilerden karıncanın  cismin yanal yüzeylerini kullanarak A noktasından E noktasına gitmek
             için kullanabileceği en kısa mesafeyi materyal üzerinde çizerek göstermelerini isteyiniz.
           •  Öğrencilere  kesik  kare  piramidin  açınımını,  materyali  kullanarak  kâğıt  üzerine  çizdiriniz  ve
             noktaları açınım üzerinde göstermelerini onlardan isteyiniz.
           •  Öğrencilerden |AE| nu cetvel ile ölçmelerini isteyiniz.





















           Ölçme ve Değerlendirme


           Soru


           Bir  kesik  kare  piramitte  alt  tabanın  ağırlık  merkezinden  üst  tabanın  ağırlık  merkezine
           cismin yüzeyi üzerinden hareket ederek gitmek isteyen bir karıncanın alacağı en kısa yolun
           uzunluğu hakkında öğrencilerle tartışınız.






















 162                                        Matematik Seferberliği                                         163
 162
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170