Page 166 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 166
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Kesik Kare Piramitte Yüzey Alanı
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Uzamsal Muhakeme
Hedefler
Öğrencilerin kesik kare piramitte yüzey alanını hesaplayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dik kare piramit ve yamuk ile ilgili ön bilgilere sahip olan öğrencilerin kesik kare piramitle
ilgili yeni bilgiler edinmesi aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Kesik kare piramit şeklinde bir alışveriş merkezinin dış cephesini boyamak için
kullanılacak boya miktarına nasıl karar verirdiniz?” sorusunu sorunuz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Cetvel
• Dikkat çekme aşamasında öğrencilere sorduğunuz soruya
yüzey alanı yanıtını aldıktan sonra onların kesik kare piramidin
yüzey alanını hesaplayabilmek için ne yapılması gerektiğini
düşünmelerini sağlayınız.
• Öğrencilerin yanal alan ile taban alanlarının toplanması gerektiği
yanıtını vermesini bekleyiniz. Yanal alanları oluşturan yamukların
alanları ile taban alanlarını materyalde ölçüm yaparak bulmalarını
sağlayınız.
• Yanal yüzleri oluşturan yamukların alanlarını hesaplayabilmek
için yamukların yüksekliğine ihtiyaç olduğunu söyleyiniz.
• Öğrencilere materyaldeki yamukların yüksekliklerini ölçtürünüz
ve onların ölçüm sonuçlarını karşılaştırmalarını sağlayınız.
• Yamukların yüksekliklerini ve cismin yüksekliğini materyaldeki ipi
oynatarak gösteriniz.
• Öğrencilerden kesik kare piramidin yanal yüzey yüksekliğini
ölçerek yanal yüzey alanını hesaplamalarını isteyiniz.
164
164